Endelig skal jeg bli hel igjen!

Fredag hadde jeg time hos plastikk kirugen, hadde gruet meg så sykt i forkant. Sist gikk vi ikke så godt overens, han missforstod hva jeg sa, og jeg forlot konsultasjonen totalt knust. Nervøsiteten sugde all energien utav meg, og jeg måtte legge andre aktiviteter på hyllen for å holde fokuset mot fredagen.

 

Surgeon attaching his mask
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Les mer om hva som skjedde sist her: Når kirurgen rykker håpet bort under deg..

Mamma var med meg, godt med litt støtte. Merket straks at kirurgen var i bedre humør, smilte og spøkte litt. Denne omgangen undersøkte han meg også, å straks skjorte og BH var fjernet sa han “ja, jeg ser hva han tenkte”. Det var jo akkurat det jeg hadde forsøkt å formidle sist! Men da ble jeg beskyldt for å ville forstørre brystene for forfengelighet. Endelig kunne han med egne øyne se og være enig i det min egentlige kirurg hadde sett for seg.

Praten gikk litt rundt fatiguen og vekten, de ønsker den enda litt opp. Ut av det blå sier han “du har vært i systemet lenge, jobbet hardt for å få den opp. En gang må vi bare starte. Hva sier du til å starte nå?” Ble helt paff, hørte jeg riktig? Selvfølgelig ønsker jeg å starte! Operasjonen kunne bli før sommeren, men mest sannsynlig etter. I mellomtiden skal jeg jobbe enda mer med vekta.

Spurte hvor lang tid alt ville ta. Kunne regne med to måneder for å fylle ekspander protesen, fem måneder for å la huden strekkes. Deretter utskifting til proteser i begge. Så blir det vell brystvorte etter det igjen. Ingen kan si rekonstruksjon er en lettvint boob-job. Ting tar tid, men endelig er hjulene igang. 

Herlighet, jeg skal få pupper igjen, kan nesten ikke tro det! Det skal bli så deilig å endelig kunne lukke det kapittelet, bli hel igjen. Vil aldri bli det samme som ekte pupper, vil alltid mangle følelse på den siden. Men jeg kan slippe proteser og spesial BHer, jeg kan se “ok” ut i undertøy, føle meg kvinnelig igjen.

En overlykkelig hilsen

Mia

#brystkreft #rekonstruksjonetterbrystkreft #rekonstruksjon #livetetterkreft #tilbaketillivet #helse

24 kommentarer

Siste innlegg