Årets viktigste topptur!

Tok turen til The Edge for å delta på årets viktigste topptur i anledning verdens aktivitetsdag. Det er et samarbeid imellom Kreftforeningen, Clarion Hotel The Edge og Pellerin AS. Hotellet stilte opp med god start-musikk, koselig personale,190 trappetrinn, 12 etasjer og hele 43 moh. For hver person som nådde toppen og skrev seg inn i boka så ga The Edge 15 kr og Pellerin 10 kr, det var lov å gå så mange ganger man ønsket. Noen tok seg en real trimøkt der svetten rant, andre gikk rolig (inklusivt meg).

Akkurat denne begivenheten blir viktigere enn bare min og din helse, den kommer så mange til gode!

Siden formen har vært greit elendig den siste tiden dro jeg dit med en tanke om at heisen skulle bli redningen (det var lov om man har begrensninger). Gikk sammen med ei hyggelig frivillig fra Vardesenteret, ble så opptatt av å lese de koselige motivasjonene på vei opp at jeg greit glemte av hvor langt man hadde gått. Plutselig stod man på toppen!

Tenk jeg gikk hele veien opp, I made it! For å si det mildt, drit stolt av meg selv. Det er ikke noe jeg så for meg at denne skrotten skulle klare idag. Sliten nå, men det var så verd det. Sitter igjen med en god mestringfølelse, ingenting er bedre enn det. Enda bedre er det å vite at pengene går til en hjertesak, godeste Vardesentret. I fjor ble pengene investert i El-sykler til Vardsenteret, noe jeg fikk stor glede av. Det å kunne gi noen som ikke er i så god form muligheten til å bevege seg, trekke frisk luft og få opplevelser er mer enn gull verd

Les om fjorårets opplevelser med El-sykkel her:

El-sykkel Bonanza takket være Vardsenteret

Utnyttet godværet på to hjul

På toppen ventet heia-rop, blide fjes, smoothie og vann med isbiter. Følte meg i himmelen som faktisk kom meg opp dit!

Hun jeg gikk sammen med knipset noen bilder av meg for å forevige øyeblikket oppe på toppen!

Det var herlig å se alle som deltok, alt fra barnehager, ansatte ved hotellet, folk som tok en snartur innom før de måtte løpe tilbake på jobb. Ikke minst ungdomsskoleklasser som tok gymtimen sin på The Edge for å løpe i trappa, og russen som hadde laget en intern avtale seg imellom om å troppe opp 16.00. HERLIG! 

Tusen takk til The Edge, Pellerin, Kreftforeningen, Vardesenteret og alle de flotte menneskene som tok trappa idag <3 

Har du gjort noe på verdens aktivitetsdag?

En sliten men fornøyd hilsen

Mia

#tatrappa #toktrappa #kreftforeningen #kreftsaken #helse #verdensaktivitetsdag #theedge #clarionhoteltheedge #tromsø #itromsø #aktivmotkreft #vardesenteret #fysiskaktivtet #åretsviktigstetopptur #pellerin
 

10 kommentarer
    1. Så bra du kom deg til toppen uten for mye slit :)) Er det en dag som heter verdens aktivitetsdag… da lærte jeg noe nytt :)) Bra innlegg, og bra med penger til viktige saker… og fine bilder her også :)) God helg :))

    2. Så fint du klarte det 🙂 Skjønner det var en god følelse 🙂 Og det å gå med noen andre er flott <3 Du var fin på bildene da, liker godt hårfargen din <3 God klem

    3. Så herlig og fantastisk tiltak! Og jammen meg var du flink Mia! <3 Som å nå en fjelltopp, med mestringsfølelse det gir og utsikten og den gode følelsen på toppen! <3 Og i tillegg når du ikke trodde at du kom til å greie det, er følelsen ganger 10!
      Heia Mia! 😀

    4. EtVennligPuff: Jaaa, det var utrolig herlig å kjenne på! Ble så opptatt av å lese de fine ordene at jeg rent glemte at man skulle opp mange etasjer! Run forest run, var en av favorittene 😀

      Ha en kjempefin fredag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg