Hjelpeposer til ungdommer fra Ung Kreft

Jeg har såvidt nevnt denne delen av Hjelpeposen i innlegget ‘Noen har juleverksted, vi hadde Hjelpepose-verksted’, følte den fortjente et eget innlegg. 

Var så utrolig heldig at Ung Kreft ønsket å være en del av Hjelpeposen rettet mot akkurat denne gruppen. Når jeg selv ble syk tok det en stund før jeg fikk vite om Ung Kreft, skulle gjerne ha visst om dem tidligere i forløpet. Dette ønsker jeg å endre, og jeg håper en tote bag fra Ung Kreft kombinert med Hjelpeposen kan være en inngangsport til at flere yngre finner samholdet som Ung Kreft gir. Kort fortalt er Ung Kreft en organisasjon for kreftrammede mellom 15 og 35 år (i tillegg til nærstående pårørende uansett alder).

Jeg anbefaler dere å ta en tur innom siden deres å lese hva de gjør, ungkreft.no. Det å ha et fellesskap som forstår hvordan du har det på godt og vondt er unikt. Legg merke til at Ung Kreft ikke bare er for de som er kreftrammet, men også har en del som heter Unge Pårørende. Her er det altså plass til de fleste. Selv var jeg på julegrøt med dem for en liten stund siden, utrolig koselig. De arrangerer aktiviteter som kan gjøre at du får tankene over på helt andre ting, samtidig som de rundt deg forstår om det er hindringer i hverdagen. Ingen ser rart på deg, ingen ser tvilende på deg om du sier at du er sliten, de er inkluderende og forståelsesfulle alle mann. Og sist men ikke minst, sykdom trenger ikke være et tema. Her kan man være seg selv.

Som nevnt bør denne posen (eller tote bagen om du vil) kombineres med en ordinær Hjelpepose, det kommer av at det ville ha vært for mye jobb å lage de mot stråle eller cellegift. Ungdommene vil derfor få to poser om de ønsker. Gies informasjon om kjønn og ca. alder i forkant kan jeg også tilpasse underholdningen i posene.

Innhold i Ung Kreft tote bag:

– Tote bag
– Nøkkelbånd
– Headnecker
– Nycodent saliva bringebær og sitron
– 2 x magasiner 
– Informasjon om Ung Kreft

På informasjonsskrivet jeg har levert ut til avdelingene står det at Ung Kreft tote bags leveres ut etter ønske. Avdelingene har dessverre plassmangel, og det ville nok ikke ha blitt større plass med alle posene. Den andre grunnen er at jeg tror og håper det ikke er så mange unge som blir kreftsyk, men den er tilgjengelig når det trengs. Håper derfor de er flink å si ifra når de trenger påfyll av tote bags fra Ung Kreft, og Hjelpeposer for øvrig. Alle avdelingene har fått kontaktinformasjonen min. Kommer nok å stikke innom i flekkene bare for å se om de trenger mer.

Jeg håper de ungdommene som mottar Hjelpeposen og tote bag fra Ung Kreft kan finne noe glede eller trøst i den. Om du er ung og kreftsyk under behandling, eller kanskje du kjenner noen, ta kontakt så kan jeg ordne Hjelpepose + tote bag. Alt du trenger å gjøre er å sende meg en mail, så ordner jeg resten. 

Ha en riktig god jul, og nyt de gode dagene!

Mvh

Mia

#kreftsaken #kreftbehandling #pasient #hjelpeposen #ungkreft #cellegift #stråling #medmenneske #omtanke #kreftrelatert

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg