Julegrøt med Ung Kreft

Jeg har ikke hatt anledning til å delta på så mange arrangement via Ung Kreft til nå, så kan ikke si jeg kjenner så mange av dem. Men uansett hvor lite eller mye man har vært med blir man tatt godt imot og inkludert. En herlig gjeng rett og slett!

De ordnet laktosefri grøt til de som trengte det uten problem. Grunnen til at det nevnes er enkelt og greit fordi det betyr noe, det betyr noe at man ikke følger seg ‘i veien’ når man ikke kan spise den samme maten som alle andre. Som jeg sa, denne gjengen er inkluderende tvers igjennom. 

Julegrøten var et gratis arrangement, der man gjerne kunne ta med en venn eller familien. Det gledet meg å se så mange familier samlet rundt bordet, i alle aldre. Latteren og samtalene gikk løst hos de fleste. 

Det skulle være loddtrekning, noe som hadde gått meg hus forbi. Og selvfølgelig var pengepungen tom, bruker å ha en med litt sedler eller småmynter i den.  Min samboer var heldigvis ikke langt unna, så han kom innom med en 50 lapp. Det ble en loddtrekning med mye latter da det viste seg at de samme vant gang på gang. Greit at de hadde satt et tak på tre premier. Jeg bruker ikke å vinne på slikt, så var storfornøyd med et par herresokker og et kubbelys. Selv om jeg vant på grunn av gjentatte ny-trekninger. Slikt skaper ihvertfall en gøy atmosfære om man vinner eller ei, tror ikke det var en person som ikke flirte til tider.

Santa Claus and the Push scooter
Licensed from: jordygraph / yayimages.com

Omsider kom selveste super-julenissen å banken på! Barna ble så glade, sprang mot døra. På dette tidspunktet var jeg blitt så sliten at jeg ikke klarte å gå ut for å se. Ellers skulle jeg ha knipset bilder av nissen til dere. Sendte melding til min samboer slik at han kunne hente meg. 

Beklager til dere på slutten der om jeg ikke helt klarte å formulere setninger, eller virket vimsete. Konsentrasjonen har en tendens å flakse når energien er tappet, det samme gjør forøvrig evnen til å prate ordentlig. Bruker derfor ekstra med energi for å lete etter de rette ordene, blir litt hakkete setninger da. But that is life!

Tusen takk for en koselig og minneverdig kveld!

Mvh

Mia

#ungkreft #inkluderende #hverdag #julegrøt #avslutning #kreftrelatert #julekos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg