Et øyeblikk med normalitet

Tidligere i desember kjørte jeg og samboeren over brua. Akkurat da hadde jeg et fantastisk herlig øyeblikk med normalitet. Jeg følte meg normal! Jeg var ikke sliten, kroppen verket ikke, i et øyeblikk var jeg mitt gamle jeg. 

Å du dæven hvor deilig det var!

Creative dancing woman
Licensed from: cienpies / yayimages.com


Hadde jeg ikke vært i bilen, så hadde jeg tatt noen snurrer på gulvet. Slikt må nytes!

Man skulle tro det var motsatt, at man merket når man var sliten. Kroppen min er så vant til å være sliten at slike normale øyeblikk blir tilnærmet ubeskrivelig. Jeg visste det ikke ville vare, men akkurat der og da så var det en fantastisk følelse. Tidligere på dagen hadde jeg følt meg elendig, min samboer hadde spurt om vi skulle dra på handling, men jeg maktet ikke. Gråt på badet der jeg stod med klærne i hånda å innså at det var en tapt kamp… Jeg var for sliten. For faktumet var at jeg forsøke å ladde energien til en aktivitet sammen med Ung Kreft utpå ettermiddagen, noe jeg hadde gledet meg til. Jeg ville ikke ha reserve energi til både handling og julegrøt med Ung Kreft. Slik er livet med fatigue, du må velge, man kan ikke få i både pose og sekk.

Men dette øyeblikket, midt på dagen, helt tilfeldig.. gu så herlig å føle seg som et normalt energifylt menneske. 

Til vanlig i hverdagen legger man ikke merke til slike ting, for hvem trenger det? Jeg gjorde ihvertfall aldri det. Men om det vanlige plutselig blir det uvanlige, da snur flisa seg ganske fort. Jeg ber dere derfor om å nyte de gode øyeblikkene litt ekstra i jula. Ber dere også om å ta med dere den måten å verdsette normaliteten i hverdagen inn i det nye året. Uansett hva de øyeblikkene måtte bestå av, en klem fra en god venn, duften av vinter, eller litt ekstra energi når du forventet det minst. Ikke ta de små tingene som en selvfølge, de er flott i seg selv. 

Nyt de gode dagene!

Mvh

Mia

#energibombe #fatigue #nytdegodedagene #helse #hverdag #normalitet #tilbaketillivet #liveterikkesomfør

4 kommentarer
    1. Åh, sånn har æ å følt te..Å d e herlig! Æ bruke ikke å få den følelsen før etter at ungan e i seng, å æ slappe av. Da innser æ kor mykje æ faktisk hadde energi te den dagen! Å da må æ klappe mæ sjøl på skuldran å si, “Du e pinade døktig!!”
      Ønske dæ mange sånne hær øyeblikk fremover og at energien bare kommer pressanes på, mer og mer for hver dag!

    2. Du skal være stolt av alt du klarer å tenke oppi det hele. Veien tilbake er lang og ros deg for å ha gjort noen kloke valg!

    3. Bjørghild Nymo: Tusen hjertelig Bjørghild <3 Det er mange som tror at vi hopper tilbake til hverdagen straks behandlingen er overstått. Men slik er det ikke... De små normale øyeblikkene blir derfor ekstra stor. Jeg nyter dem! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg