Har ikke råd til å være syk… frustrert.

Jeg har ikke verdens beste økonomi nå om dagen, da har jeg ihvertfall ikke råd til uforutsette utgifter. For en tid tilbake omtalte jeg en lege som jeg ikke akkurat kom overens med, det var runde tre av FEC100. Nå har jeg fått svaret fra HELFO, kan ikke si jeg ble glad når brevet ble åpnet. Avslag på søknad om å få dekket parafinemulsjon. Må jeg da dekke den flasken som allerede er hentet ut? Våger ikke tenke på hvor mye den flasken koster, det var en stor flaske. Og hvorfor i svarte satan (beklager språket) informerte ikke legen meg om at jeg først måtte prøve andre preparater? Som lege har han mest sannsynlig vært borti slike søknader før, og bør vite hvordan man går frem. Han bør da også kunne vite om andre alternativ enn laktulose/duphalac. Er det ikke hans ansvar å informere pasienten om slikt? Er det ikke hans ansvar å redegjøre i søknaden om hvorfor man søker etter akkurat det legemidlet? Hvorfor er det pasienten som skal sitte igjen med svarteper?

Jeg har ikke råd til slike overraskelser, å spesielt ikke nå i desember.

Gråter i frustrasjon. En ting er økonomien, en annen ting er at man har nok av andre ting å hanskes med… om man ikke skal slite med slikt på toppen.

Frustrert og rådløs hilsen

Mia 

#HELFO #syk #dyrtåværesyk #brystkreft #dårligøkonomi #avslag 

3 kommentarer

Siste innlegg