En fryd for øyet, sommertur med Vardesenteret

Det skal sies at jeg er bra heldig som får dra sammen med Vardesenteret på en liten sommertur, komme meg litt ut av den noe innestengte boblen min. Er godt å få slike friske opplevelser sammen med gode folk. Været er jo ikke helt på vår side her nord, nesten så de har luktet det når turen ble planlagt for lenge siden. Det var samme sjåfør som i fjor, en munter herre som gjerne slår av en spøk. Herlig, elsker folk som ikke er så selvhøytidelig og kan LE!

Første stopp ble Bryggejentene, en koselig liten butikk og kafé

Etter litt snoking på butikken med det rare i var tiden inne for å dra videre. Først måtte vi bare snike oss forbi noen mannfolk som dreiv å tømte en septiktank, for en nydelig aromatisk eim… Men slikt må vell til noen ganger. Vi satte kursen mot Tove’s Glasskunst på selveste Bakkejord (viktig). 

Tove’s Glasskunst var en fryd for øyet, galleri og kafé som tok pusten ifra oss!

Må bare vise dere noen av de tingene som fasinerte meg mest, men det beste er nok å ta turen dit selv. Det var en fryd for øyet å bare rusle rundt å se på de nydelige gjenstandene. 

Utsnitt av lampe med reinflokk

Taggeren Måka Magnus

Måker i vinduet, skulle nesten tro de var rett utenfor

Livlig lampe i veggen

Ikke glass, men så utrolig vakkert at det må deles!

Mmmmaten!

Kan ikke glemme å nevne maten, herlighet så utrolig godt! Fiskesuppe med herligheter rett fra havet, aldri har jeg før smakt en så god suppe. Den hadde det lille ekstra som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på, mmm… Om Hellstrøm hadde smakt denne ville han svimt av!

Det beste var at suppen var laktose og glutenfri, det enste jeg ikke kunne spise var rundstykket. Til dessert var det vafler, men der fikk jeg suksessterte i stedet. Selv om jeg ikke smakte vaflene, så fikk jeg med meg at det var hjemmelagde med oppskriften fra hans mor. Noe som gjør den komplette opplevelsen enda mer hjemmekjær. Det var en koselig atmosfære i hele lokalet, jeg var absolutt ikke den eneste som knipset bilder i øst og vest. Vi skravlet og koset oss, spøkte om de fine strykefrie gardinene som ikke trengte vasking (laget i glass).

Nå skal det bli godt å ligge langstrak på sofa resten av kvelden, kjenner skrotten trenger det. Tenk at en liten tur skal ta all energien man har, men det er verd det, og jeg trengte det virkelig.

Tusen takk for at jeg fikk være med dere, kjempekoselig å hilse på nye fjes og treffe gamle kjente.

En sliten men fornøyd hilsen

Mia

#unn #universitetssykehusetnordnorge #vardesenteret #kreft #kreftrelatert #hverdag #hygge #sommertur #kvaløya #bakkejord #tovesglasskunst #kunst #opplevelse #samhold #mat #helse #hverdag

4 kommentarer
    1. frodith: Ja, det er så flott Vardesenteret drar oss med på slike turer 😀 En ny perle er herved oppdaget, dit må man dra flere ganger. Tenk om det hadde vært fint vær, var nydelig på yttersiden også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg