Riktig utstyr til hobbitfingre

Kall det gjerne et luksusproblem, men det er fortsatt et like stort problem! Det er pokker meg ikke enkelt å få riktig utstyr når man har små fingre.

Både datamusen og tastaturet begynner å bli meget slitt, de trenger å skiftes ut. Når man kjøper nytt utstyr av den sorten, så ønsker man jo gjerne å oppgradere, eller teste ut noe nytt rett og slett. Det er ikke like enkelt om man har hender som en 7 åring. De fleste datamuser og tastatur er designet til godt voksne mannfolk.

Tips til andre med små hender:

SteelSeries KANA – Ligger perfekt og behagelig i hånden min, når til alle knapper fra absolutt alle vinkler. Denne fungerer fint til min tantunge på 10 år også!

SteelSeries APEX Keyboard – Første tastaturet der jeg kan på en nogenlunde ok måte rekke til de nærmeste nummererte tastene, men det er såvidt. Om du bare har 0,5 cm lengre fingre enn meg så skal det faktisk fungere kjempefint!


Typiske problemer som kan oppstå med tastatur/mus beregnet på en voksen manns hender:

Datamus: rekker såvidt fram med fingertuppene til knappene. Man kan ikke sitte over tid å spille på det viset, da ender man opp med smerter og ubehag.

Tastatur: Når ikke hurtigtaster med fingrene, spesielt ikke på tastatur med typ ‘vanlig’ størrelse. Selv med det tastaturet jeg har nå oppstår problemer på enkelte spill. På Diablo 3 har jeg flyttet keybinding til ASDF, på det viset når jeg faktisk shift med lillefingeren uten at det oppstår smerte og krampe over tid! Spiller jeg World of Warcraft, så er det mye mer keybindings å forholde seg til, har derfor ikke samme muligheten å omrigge. Har innsett at om jeg skal bruke standard oppsett, så kan jeg knapt ha keybinding fra 1-5, å da strekker jeg strikken med 4 og 5.

Her har man blitt mobbet i årevis for å bruke musa når man spiller, null forståelse fra mannfolk når det gjelder for små fingre. Tvingte samboeren til å observere fingerbruken min på tastaturet, joda..de er for korte. Å enda har jeg et lite tastatur, som gjør det hele bittelitt mer tilpasset. 

Du har ikke tilfeldigvis tips til mus og tastatur? Ønsker meg noe nytt, men det meste er tilegnet mannfolk… ikke små damer med hobbitfingre.

Mvh

Mia

#datamus #tastatur #keyboard #gaming #utstyr #riktigutstyr #spill #data #steelseries #kana #apex

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg