Helvetes kjemohjerne

Ikke at jeg har hatt så god hukommelse fra før, men dette tar kaka. Begynner å bli rimelig lei hodet mitt nå. Husker jeg fikk et brev med time til poliklinikk for generell gynekologi og kirurgi, som det heter så fint, men etter det ble hele brevet glemt. Igår kom jeg plutselig på det, romstrerte i bunken med brev. Der lå det, brevet med innkallingen. Timen var igår klokken 13.30! Samme dagen som jeg kom på brevet var altså timen, er det mulig.

Det var de 640 kronene, som jeg ikke har…

Glemmer man timen sin må man betale et straffegebyr på hele 640 kroner, altså dobbelt regning. Det ekstra sure er at jeg har frikort, jeg har betalt min kvote i år. Men nei, denne regninga går utenom, så den må betales samme faen.

The brain and the stress
Licensed from: Saracin / yayimages.com

Det er ingen andre enn min egen feil, men det svir like forbanna. Jeg satt i en time i går å strigråt over sjokket, over regningen, over summen jeg ikke har råd til å betale. Helvetes jævla dritt hjerne som ikke kan huske på den minste ting! Blir oppgitt og frustrert over det vimsete og glemske hodet som er plassert på toppen av denne slitne kroppen. Tror jeg har mista en skrue eller to på veien…

Ringte idag å beklaget at jeg glemte timen. Hva hjelper det å beklage når skaden har skjedd? Regningen kommer jeg ikke utenom. Og eneste ledige time er den 22 juli, alt forlenge til. Ikke så mye de kan gjøre med det, er det fullt, så er det fullt. 

Jeg blir stressa og får fysisk vondt i hodet av å prøve å komme på alt, forsøke å fungere optimalt, normalt. Konsentrasjonen og reaksjonsevnen min er også totalt på bærtur. Klarer ikke enkle oppgaver som jeg har gjort utallige ganger tidligere. I samtaler føler jeg meg ofte missforstått, finner ikke de riktige ordene. Kan sitte å lete i det vide og brede, forsøker å hente fram ordet, setningen. Min samboer har mange ganger hørt min frustrasjon rundt det å ikke klare å formulere meg. Men han vet også at den delen kommer best til syne når jeg er sliten. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har grått i frustrasjon over meg selv. Føler meg som en komplett idiot. Mange ganger tenker jeg, hvordan skal jeg noen gang kunne fungere som student eller i en ny jobb, når hodet ikke henger med? Har huskeblokker og huskelapper overalt, men hvordan huske hvor lappen og blokken er? Hvordan huske å sjekke den til riktig tid?


Broderi jeg laget under FEC kurene.

Når skal kjemohjernen forsvinne? Når skal jeg slippe å ha huskelapper til hver minste lille ting? 

empty sheet paper with push pin
Licensed from: gunnar3000 / yayimages.com


Mvh

Mia

#cellegift #kreft #chemobrain #kjemohjerne #dårlighukommelse #hukommelse #konsentrasjon #reaksjonsevne #dårligråd #fattig #økonomi #idiot

2 kommentarer
    1. Kjære Mia… Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver.. Jeg har brukt masse medisiner i barndomsårene og hjernen min er helt grøt… Håper virkelig ikke du må slite med dette resten av livet som jeg må… J er ofte frustrert over at jeg spør så mange ganger om samme tingen… 😉 Stooooor klem til deg.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg