NKK er de første som sender ut en offisiell uttalelse angående FCIs avgjørelse

Det er som nevnt en underskriftskampanje gående mot FCI, for å stanse avgjørelsen om å endre opprinnelsesland til de Tibetanske hunderasene. Kort fortalt ønsker FCI å endre opprinnelsesland fra Tibet til Kina på flere raser. Etter mitt syn er det hele et politisk spill, som ikke bør blandes med hunder. Man kan ikke endre historie med et pennestrøk!

Dette gjelder følgende raser: Tibetansk mastiff, Tibetansk terrier, Tibetansk spaniel, Lhasa apso og Shih tzu. Du kan lese det tidligere innlegget rundt saken her, ‘Made in Tibet… Not China!’

Dette dumpet til min glede ned i mailen idag. 

Kjenner jeg er lykkelig på vegne av alle Norske eiere, vår klubb hørte på oss. De tenker på både oss og hundene, de tar tak, de skriver hva man synes om at FCI tar avgjørelser på dette viset. Tusen hjertelig takk for at dere støtter oss Norsk Kennel Klubb! Idag gjorde dere oss stolte.


Du finner brevet her.

Her kan du lese hva NKK selv skriver på sine sider angående FCIs avgjørelse, ‘Kontroversiell avgjørelse’. Skal sies at valget av overskrift klinger bra.

Skriv under du også! For øyeblikket har 6582 stykker signert, det trengs minst 918 til. Men flere jo bedre, ‘We belong to Tibet, not China!’

Om du ønsker å holde deg oppdatert, så kan du gjerne melde deg inn i facebook gruppen ‘We protest against FCI’s decision’

Nå venter vi i spenning på respons fra FCI, om de i det hele tatt orker å respondere på alle mailene de får nå om dagen. Håper ikke NKK drukner i innboksen, de bør bli tatt seriøst med tanke på at de faktisk er en kennel klubb.

Jeg og Jesper hilser fra stolte nord, å sier NEI til FCIs avgjørelse. Hans historie er fra Tibet, IKKE Kina!

Sender en liten hilsen til alle eiere med tibetanske raser der ute. 

Eier du en tibetansk rase? Uansett om du eier eller ikke, hva synes du om at hundens opphavsland plutselig skal endres til Kina? Hvordan kan man blande politikk og hunderaser? Hvordan skal hundens historie nedskrives om noe så vesentlig endres?

Mvh

Mia – Stolt eier av en enda stoltere tibbe 

#tibetanskspaniel #hund #dog #tibbe #fci #nkk #norskkennelklubb #protest #underskriftskampanje #tibetanskterrier #tibetanskmastiff #lhasaapso #shihtzu

2 kommentarer
    1. Da har jeg signert! 😀
      Jeg har ingen fra Tibet, men jeg er uansett helt enig at det blir for idiotisk å skulle endre på dette. Jeg har ikke fått med meg bakgrunnen for det heller- men at noe skal gå “Kina sin vei”, så lite respekt som de har i for levende dyr, er jeg i mot uansett hva det måtte være, eller hva grunnen er.
      Og, hundene stammer ikke en gang der i fra, så dette håper jeg blir avslått med stor AVSLÅTT!

    2. Elin Slåen: Takker på vegne av alle Tibbe eiere 🙂 Vi forstår heller ikke grunnen, man kan ikke endre historie. Da hadde vi vell lett kunne endret historie som vi heller ikke liker? De tibetanske rasene vil alltid forbli tibetansk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg