Den heiteste vinteren

I skrivende stund er det vårtegn ute, sola skinner og tiden går mot sommer. Men…det er noe som står iveien for det å virkelig glede seg til sommeren.

Jeg har alltid vært en frostpinne, men denne vinteren har vært annerledes.  Min samboer kjøpte meg svalbarddyne, med den tanken at jeg fryser lett. Han tenkte selvfølgelig på hvordan det brukte å være, eller? Jeg fryser jo nå også, men i neste øyeblikk renner svetten. Den dyna overtok han i vinter.


Fryser og neste sekund koker man over. Desginet under FEC kurene.

Nå brukte det faktisk å være verre. Under FEC kurene varierte det på minuttet, ble derfor inspirert til å designe ett broderi angående saken. Merk bildet ovenfor er ikke brodert, det er bare slik det ser ut når man ser “ferdig produkt” i programmet. 

Jeg har enda hetetokter… hetetokter som får meg til å tro man har badet i lava. Jeg kunne lett ha hilst på han der nede uten problemer når disse hetetoktene står på. En hel vinter der kulde har vært det minste av mine problemer, hete er verre enn å fryse. Du kan ikke kle av deg ditt eget skinn!!

Sommeren nærmer seg med stormskritt. Jeg venter tålmodig på at kroppen skal vende tilbake til normalen. Trodde denne Zoladexen skulle være ute av kroppen nå (en sprøyte som har slått av eggstokkene mine, og derfor kastet meg inn i overgangsalderen), eller er det cellegiften som har forårsaket det?

Når hetetoktene slår inn for fullt ønsker du å kaste av deg klærne, hodeplagg, alt som kan bidra til å holde på varmen. Men det kan du ikke… du kan ikke gå naken på handletur. Jeg har funnet ut den beste måten er å sette seg ned, å vente til det siger over. Problemet er bare når det ikke siger over med det første…

Jeg spør meg selv, hvordan i heiteste skal jeg overleve på varme sommerdager? Hvordan skal jeg få sove i en leilighet som fort når 40 grader? Vi har vifte som man kan fylle kaldt vann og isbiter på, men det varer ikke hele natten. I tillegg blir man ganske sår i halsen av å ligge i trekk (sirkulerer støv) i flere netter. Hvordan skal jeg kunne gå lengre turer om jeg plutselig står fast på grunn av en enormt hetetokt som kommer rullende inn over meg.

Gruer meg til å danse med den varme djevelen til sommeren! 

PS: Drit i å gjør narr av noen med hetetokt, det er langt fra gøy. Hjelp de heller med å få det bedre, en kald klut om så. 

Mvh

Mia 

#brystkreft #hetetokt #varme #tilbaketillivet 

6 kommentarer
    1. Åhh, det er faktisk verre å være for varm, enn for kald. Selv om jeg virkelig hater å fryse, så takler jeg bare så dårlig varme. Teite meg som har kjøpt bil uten aircondition :/
      Og, man må jo ha litt klær på uansett, i alle fall ute blant folk, og da er det så kjedelig hvis det er så varmt at man nesten smelter- bokstavelig talt 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg