Forberedelser til Torsdag

På torsdag starter en ny epoke, da begynner jeg med Taxol ukentlig i 12 uker. Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg noe vanvittig! Gruer meg til å ikke vite hvordan kroppen vil reagere. Det er den uvissheten som tærer på meg, som gjør meg nervøs. Det blir nok bedre når første kur er gjennomført.

Jeg har sugd til meg de fleste råd som en støvsuger. Ett av rådene de kloke hodene i Brystkraft kom med var å fikse neglene. Flere av de har opplevd å miste neglene under Taxol. De anbefaler derfor å trimme dem helt ned, så de ikke fliser seg så lett opp. Det andre tipset er mørk neglelakk. Jeg vet ikke helt hvorfor, men tenker det kan ikke skade å prøve. Anskaffet meg derfor sort neglelakk.

Vi sees nok igjen etter kuren negler! Håper vi.

Hendene mine er ekstremt tørr. En ting er at jeg alltid blir tørr på vinteren, eller når det generelt er kaldt ute. En annen ting er at cellegiften tørker inn hele kroppen. Jeg smører derfor hendene vær eneste kveld, det har hjulpet bittelitt. Må si jeg kommer til å savne neglene mine litt, man føler seg så naken uten.


Vi er ikke så jævla nøye, det som er kommet utenfor fjerner jeg senere.

Skitnervøs, men det skal nok gå bra! Spent på å se om jeg vil legge på meg av kortisonet (vannvekt). Kanskje jeg gjør som ei dame, å legger på meg 25 kg i vann! Det er godt over en halv meg det (ca 44 kg). Håper jeg slipper den delen, men det nytter vell ikke hva en håper eller ønsker. Jeg må nok bare bite tennene sammen å godta hva som skjer. Problemet er at jeg ikke har råd til å kjøpe nye klær om jeg går drastisk opp i vekt… Noen som har ei jævla feit pengebok som de gjerne låner bort? Du kan få pengeboka tilbake, slanket.

Er det noe jeg har lært fra Bi-Weekly support group på Reddit, ledet av NikkiPoP. Så er det at man skal ha en high (høydepunkt) som veier opp for din low (lavtpung). Jeg liker den ideen.

Høydepunktet denne gangen er at min bror og hans kone fikk en nydelig datter på søndag! <3 Fantastisk at et lite menneske kan komme ut av en annen kropp. Så utrolig nydelig! Hun blir ei sterk lita jente, suttet på tommelen straks hun kom til verden (i magen også) og løftet hodet bare en dag gammel. Min oppgave som tante er å skjemme bort mine tantunger. Jeg er like glad i dem begge to, og de begge skal bli like skjemt bort! Tenk at man er så heldig å får ta del av to fantastiske jenter sitt liv <3

Nervøs for torsdag! Men får vell bare stupe ut idet med hodet først!

Mvh

Mia

#cellegift #brystkreft #forberedelser #taxol #neglelakk 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg