Sminkekurs og NRK!

I dag var det sminkekurs på agendaen. Jeg dro litt tidligere bort til sykehuset slik at jeg kunne ta ut medisinene til neste kur først. Deretter bar det opp på Vardesenteret.

Det var allerede kommet noen damer som skulle delta på kurset. Sakte men sikkert kom det flere damer inn døren. Vi satt oss i sofa imens damen på vardesenteret ryddet klart på bordet. Det ble deretter dekket på med en sminkeveske, speil og sminkeinstruksjoner. Klokken 13.00 satte vi alle oss rundt bordet, 10 flotte damer var tilstede på kurset. 


Skjorten min glefser i speilet.
 
Så var det på tide å starte. Vi begynte med en real ansikts vask, lerretet må jo være rent og pent før man setter ordentlig i gang. Det var en entusiastisk dame som ledet kurset, hun guidet oss igjennom vært eneste produkt. For å si det slikt, ALT i vesken ble brukt. Tror aldri jeg har hatt så mye kremer og sminke på meg i historien. Latteren satt løst rundt bordet. Jeg har ikke peiling på sminke, takk og lov for at jeg ikke var alene om den saken. For en herlig gjeng damer som kunne spøke om det meste under hele kurset. Utrolig så forandret enkelte ble, som et nytt menneske. Skal ærlig innrømme at det er vanskelig å gjengi eksakt hva som foregikk under kurset, da jeg ikke har peiling på slikt. Hodet mitt er ganske sliten nå i etterkant, greit at man fikk med seg et lite skriv. Anbefaler sminkekurs til alle kreftrammende kvinner! Det er kun fire ganger i året, det neste er i november. Påmelding via Vardesentert!


Er vell greit alt man trenger. Kan ikke komme på noe som manglet i den sminkevesken. Den sprayen bakerst var digg! Frisk dusj for ansiktet. 

Etter sminkekurset kom to damer fra Centimeter, de hadde hendene fulle av utstillings hoder med og uten hår. Noen hadde bare deler av hår, for eksempel kun en lugg. Det var faktisk ganske smart, så kan luggen stikke fram under luen. Nå begynte lue prøve runden. Alt fra latter til ærlige kommentarer føk på kryss og tvers over bordet. Ente med å kjøpe meg en caps, skal se an hva jeg trenger senere. Ender nok garantert tilbake på Centimeter i løpe av vinteren! Dette er plassen for alle som trenger stilige hodeplagg, anbefales på det sterkeste! En annen ting som er verd å merke seg, de har begynt å ta inn brukte parykker å sender dem til Serbia. Så om du har en parykk du ikke trenger, kost støv av esken og lever den inn hos Centimeter. 


Ferdig sminket og ny caps!

 

Hva annet som har skjedd den siste tiden spør du? Vell jeg fikk denne meldingen fra min samboer i går!


De ringte, de kom!

Det var en hyggelig dame fra NRK som ringte. Vi avtalte at hun kunne komme bortover 11.30. På grunn av nattens snøfall måtte hun ta taxi bortover. Jeg kjente chemo-brain kicke inn under intervjuet. Snublet i setninger, glemte ord, sa sikkert noe feil også. Etter en god dose prat skulle hun ta noen bilder. Vi bestemte oss for å gjøre det ute. Både naboer og bilister fikk sikkert ett flott syn. Der jeg stod, i klumper, på en støyvoll og flashed den ikke eksisterende puppen. Forresten kan jeg si det slikt? Flashe? Det er jo ingenting der. Kan jeg da per definisjon gå toppløs ute? Det skal jeg faen meg gjøre til sommeren isåfall!

Jeg ønsker ikke å avsløre for meget om hva artikkelen kommer til å handle om. Det er ingen hemmelighet at den selvfølgelig blir å omhandle kreft, det sier jo seg selv. Det skulle forøvrig være en lengre artikkel, er ganske så spent selv. Den skulle komme ut til helgen, da er den å finne på NRK sine nettsider. Så følg med da!

 

***

 

Det skal ikke så mye til fortiden før jeg er sliten. Så etter denne økten er kroppen kaputt. Nå skal det bli godt med litt avslapping, men først skal vi hente den nyeste Loot Craten! 

Nyt dagen! Det har ihvertfall jeg gjort, og det skal jeg fortsette med de neste timene!

 

Mvh

Mia
 

#sminkekurs #vardesenter #unn #kreft #brystkreft #nrk #artikkel 

3 kommentarer
    1. Så flott at du var fornøyd med kurset. Kommer å snoke i sminkesakern dine til helga!
      Vi sees!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg