Del 4: Søker pupperåd!

Mandag hadde jeg ny runde med puppe-fylling. Er alltid pissnervøs, uansett om jeg vet at selve prosessen ikke er noen “big deal”.


 


Kirurgen var på jobb å tok seg av fyllingen. Smokk smekk, alt gikk fort unna!

 


Han komplimenterte puppen å sa jeg var en av de få ekspanderprotese fikk et så fint utseende på, and this is not the final form! Hadde jo selv sett for meg at overgangene skulle vises mye tydeligere enn det de gjør. De forberedte meg jo på det siden jeg er tynn. Kirurgen anbefalte ikke å gå noe større, da ville det se ut som to ballonger. Spurte angående brystvorte, på grunn av plasseringen av arret mitt er det usikkert om rekonstruksjon var beste alternativet. Jeg åpnet en ny runde med spørsmål om tattovering, nærmere bestemt 3D tattovering. Hadde de gode tattovører på sykehuset? Han mente de var god, men ventetiden kunne strekke til hele 3 år. Merkelig at det er så lang ventetid på noe så lite. Tankene mine fløy til hvor god er egentlig en sykepleier som har fått ett kurs? Er det kanskje da mer gunstig å se etter en ordentlig tattovør som kan vise meg hva han har gjort tidligere? Realisme er viktig for meg
 


Men så det største spørsmålet, er jeg fornøyd med størrelsen?
 


Nevner det igjen, begge skal bli fikset. Så det blir ikke så ujevnt til slutt.

 

 

Helt ærlig ser jeg ikke den store forskjellen siden sist, føler den, men ser den ikke. Han la inn 70ml, det er ikke så veldig mye. Totalt sett har jeg 200 – 210ml i puppen nå. Føler meg så utrolig usikker på om jeg er fornøyd… Eller burde jeg ringe dem å få en til fylling? De skal tross alt kutte i kroppen min enda en gang, å da ønsker jeg at noe skal skje. Det viktigste for meg er symmetri, men det hadde vært utrolig deilig å endelig kunne kjøpe klær som sitter. Eksempelvis har jeg nå på meg en helt vanlig t-skjorte ifra H&M som jeg aldri har kunne brukt fordi det ble en stor tom lomme i fronten. Den er litt mer fylt, men ikke optimalt fylt til at jeg ville brukt den til vanlig. Er redd for å bli missfornøyd begge veier, for liten eller for stort.

Det er utrolig vanskelig å ta bilder som viser ordentlig hvordan det ser ut størrelses messig. Skygger kan både får det til å se mindre eller større ut enn hva puppen er i virkeligheten. Det jeg også har i tankene er at den kan bli mindre etter neste operasjon, han visste ikke hvor stor/liten den ble da. Kanskje 170ml, kanskje 210ml. Enkelt og greit fordi han må få begge puppene så lik som overhodet mulig. Akkurat nå tror jeg (ikke sikker) at jeg enten er en god A eller liten B cup.

De første to nettene har jeg våknet med smerter, stiv og støl. Ikke så rart når det sprenger og strekker på i brystet. Kirurgen har satt meg opp til neste operasjon allerede, han anslo januar/februar så ville jeg ligge på bordet igjen. Må derfor bestemme meg fort om jeg skal kontakte dem igjen eller ikke.

Noen der ute med gode råd?


En puppeforvirret hilsen

Mia

#brystrekonstruksjon #brystkreft #kreft #tilbaketillivet #rekonstruksjonetterbrystkreft #ekspanderprotese

13 kommentarer
    1. Syns det er fint sånn 🙂 Men det viktigste er at du trives med dem. Jeg har ganske flate selv (og er ganske tynn), og det har vært litt sånn med kommentarer fra andre om at det bare er “erter” – ikke kult når det blir kommentert, men fordelen merker jeg når jeg trener: at de ikke plager meg (f.eks. ved jogging). Og for meg er trening viktig, så ulike folk vil nok alltid tenke på ulike fordeler og ulemper.
      Man kan jo gjøre dem større med innlegg i bh også (i hvert fall ikke noe man trenger være redd for å angre på)

    2. Oi, det er vanskelig å si da, ut i fra bilder. Og det er jo kun din egen følelse som kan svare ærlig på dette hva du kommer til å trives med <3 Jeg bruker 70 C. Men, jeg har små pupper utover, mend e er liksom breie under og rundt, jeg fyller derfor ikke ut verken kjoler, topper, eller teskjorter som ikke er i barnestørrelse- en kjole i voksenavdelingen i min størrelse kan jeg bare glemme, da de alltid er for store over brystet. Så, jeg kunne tenkt meg litt større, men vil jo ikke ha store heller liksom :O Vanskelig det der :/

    3. Ser helt riktig ut i mine øyne…Du er jo tynn..så det vil jo se unaturlig ut om de er så alt for store…men unaturlig store er jo også flott da…Så ja..du må tenke deg nøye om..Men du vil alltid få høre mange forskjellige svar…så DU må nok bestemme helt selv…hihih…Lykke til! Ser veldig bra ut ihvertfall!!

    4. Elevele: Skjønner deg godt, fyller heller ingenting av kjoler ol. Ganske frustrerende når man finner noe fint. Har flere bomkjøp av t-skjorter som jeg ikke kan bruke fordi de blir for store i fronten. De ser helt vanlig ut når jeg kjøper dem, men akk nei. Neeei, kjenner det er et vanskelig valg siden man skal leve med dem lenge

    5. Toini: Ja, ikke lett å velge 😛 Er så redd for å angre! Har snakket med noen flotte damer som har sagt jeg kan tappe ut av ekspanderen om det blir for mye, eller legge inn mindre ved neste operasjon. Så sånn sett bør det jo la seg gjøre å prøve seg litt fram. Tusen hjertelig <3

    6. Når jeg hadde A cup så var mine halvparten så små som dine.. Derfor tror jeg du har C cup nå.. Tipper du har 70C..
      Mine er nå 70E, men de er dobbelt så store som dine. Du har med andre ord midt i mellom størrelsen jeg hadde før og den jeg har nå. Og vi to er ca. like bred rundt midjen (jeg er kanskje litt bredere)..
      Du finner bh størrelsen ved å måle omkrets rundt brystene med bh og omkretsen rett under puppene. Bruk gjerne en BH kalkulator på nett, eller spør i en undertøysbutikk

    7. Anonym: Var å prøvde BH og klær. Fylte ikke ut en XS kjole, og mangler bittelitt før den fyller en 70B 🙂 Den andre puppen er 70AA, så den forstørrer de for å få symmetri. Puppen blir mykere og derfor litt mindre når jeg skifter til dråpeformet silikon. Nå er skinnet strekt maksimalt for å tøye det ut, så den kan derfor virke større enn den egentlig er. Også er det jo bare en rund ball inni der XD

    8. Utrolig intresant å lese. Går gjennom det samme nå. Har hatt min første fylling nå etter 5 uker fra oprasjon. Sliter mye med stivhet i armen, og lurer på om jeg kommer til å klare å løfte den noen gang. Neste fylling er om 11 dager. Skulle visst ha tre ganger til.
      Cici

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg