Hjertegodt på sykehuset

I går var jeg å fikk undersøkt hjertet som et ledd i å finne ut av fatiguen, også kjent som utelukkingsmetoden. Den ene cellegiften jeg hadde kan dessverre gi hjerteskade, trenger ikke være idag, det kan like greit komme om 10 år. Men siden jeg har vært ekstra sliten så undersøker de det som undersøkes kan



Ble geleidet inn på et mørkt rom av en utrolig hyggelig lege, ultralyd av hjertet stod for tur. La meg forsiktig på siden på benken og han påførte gelé før han begynte å romstrere rundt på brystkassen. Noen ganger hvisket han litt til seg selv i det han leste på skjermen. Hjertet ditt ser kjempefint ut utbrøt han, sjelden jeg ser så gode hjerter. Vi lo litt, det var jo en god nyhet! Men han ville fortsette undersøkelsen, han måtte se på alt som kunne sees. Lyden av hjertebankene mine fylte rommet, jøss, hører jeg slik ut? 

Han ba meg kle på meg lett å gå rett over gangen. Nå skulle en koselig sykepleier utføre en EKG for å se hvordan hjerteslagene mine er (bildet ovenfor). Vi pratet og lo litt rundt hvor fantastisk highwaist bukser er, hun likte samme typen. Legen kom inn, skravler dere bare i stedet for å jobbe? Jeg lo, neida, vi multitasker! Han flirte godt tilbake. Hendene til sykepleieren jobbet flittig med å lime på og feste kabler både her og der. Selve målingen tok bare noen sekunder. 

Hjertet mitt var knakende godt! Da vet jeg ihvertfall at det ikke er årsaken til at man er sliten, godt på et vis, samtidig lengter jeg etter “ett svar”. Vet oddsene for å finne det svaret er små, for det ligger mest sannsynlig i all julingen kroppen har fått.

I det jeg forlot undret jeg på om alle hjerteleger og sykepleiere er så hjertegode?

En hjertelig hilsen

Mia

#ekg #hjerteundersøkelse #fatigue #hjertegod #unn #tilbaketillivet #helse 

14 kommentarer

Siste innlegg