Det ble ikke full pupp

Breast cancer - Woman holding her breast
Licensed from: BDS / yayimages.com

Du tenkte kanskje jeg ville flekke opp et bilde av mine egne pupper? News flash, jeg har ikke slikt! Jeg har derimot ekte plastikk pupper, slike jeg kan drefse i trynet på folk som kommer med oppgulp. Enklere enn å bruke flathånda, det kan jo gjøre vondt. Men fra spøk til revolver, dro til bandasjisten igår for å prøvekjøre en ny pupp. Har seg nemlig slik at huden har begynt å reagere på de jeg har… det blir rett og slett for klamt når man går en hel dag med plast mot huden, enda den er i lomme. Og jeg bruker den ikke hele dagen, det første jeg gjør når man kommer inn døra er å kaste puppene i skapet. Puppeløst behag er så deilig! Hver dag må jeg smøre med hydrokortison for å unngå utrbrudd, ikke noe jeg ønsker å gjøre i lengden. Takk og lov for at varmen er treg her i nord

Ikke store puppen når den er størrelse 1… så hvem skulle tro at ny puppen ble alt for liten? Vell, den er egentlig beregnet til de som allerede har litt pupp, slik som den jeg bruker på den friske. Ja, mangler en men bruker faktisk falsk pupp på den friske siden også. Tenk det du! Plastikk fantastikk. Vell, må smøre meg med litt ekstra tålmodighet og håper pupp i størrelse 2 passer bedre. 

Forlot ikke helt tomhendt!

 

Går utenfor komfortsonen min og slår et slag for oss brystløse og småbrystede i samme slengen! Når jeg ble syk lovet jeg jo meg selv at denne tøtta skulle våge mer, så her kommer det, et bilde med litt hud. Passer vell egentlig fint rett før bikinisesong der brystfagre får flekke fronten, nå blir forøvrig ikke en sjel se meg i bikini…ever! Kanskje var ikke sports BH det beste å velge til et slikt bilde siden svært få ser lekker eller flatterende ut i det plagget, med eller uten falske frontlykter. Zero padding funker også dårlig for oss med lite. Skal love dere dette blir den dyreste sports BHen denne damen eier, over 400 kroner for noe man ikke bruker til hverdags. Den skal behandles bedre enn gull. Litt ironisk at staten norge gjerne sponser flere par plastpupper (kan snart bygge tårn av dem pga downsizing etter vektnedgang), men ikke pokker om du får noe som kan holde de på plass. Dyrt å handle i spesialforretning for oss som er fattig…

Gleder meg til den dagen man har noen permanente på plass, da skal det shoppes rimelige BHer i vanlige klesbutikker. Noe så hverdagslig vil bli fantastisk! Større skulle de også bli ifølge kirurgen, bare jeg ikke blir så framtung at man velter overende 

Hvor mye penger legger du i en BH? 

En puppeløs hilsen

Mia

#komfortsone #nullpupp #puppeløs #brystprotese #amoena #silima #protese #småbryst #bandasjist #helse #brystkreft #livetetterkreft #tilbaketillivet

18 kommentarer
    1. Heihei..for spesielt intresserte så har jeg funnet ut at BH heter brjóstahaldara på islandsk, grudnjak på ukrainsk og хөхний даруулга på mongolsk.

    2. Det “puppebildet “av deg var jo helt innafor..hehe.. såpass må være lov 🙂 Klam og sår i sommervarme er ikke bra.. håper du finner pupper som passer og er behagelige <3

    3. Håper neste størrelse passer og at du blir fornøyd til slutt 😀 Og jeg syns det var et fint bilde jeg 🙂
      Ellers bruker jeg ikke mer penger enn nødvendig på en Bh- men, det er så klart viktig at den passer og er behagelig, ellers er det bortkastet penger likevel 🙂 De fra H&M passer meg best, syns jeg og de er som regel helt ok i pris 🙂

    4. Forstår veldig godt det der med plast mot hud og klamt og jævlig. Tenk deg når jeg tar på protesen og sitter med stumpen oppi en plasthylse. Når jeg eksempelvis var ute og klippet plenen med den noen ganger så kunne jeg gå inn og tømme svetten oppi den i do. Det er ikke behagelig. Så jeg har plassert min protese godt inni et skap og der kommer den til å stå.
      Men så mye som pupper betyr for jenter, så forstår jeg at du ønsker å ha “skallet” inntakt. Da ser ingen at du har vært syk. Når jeg går bare med krykkene så ser jo alle at jeg har vært syk. Men det driter jeg i. Det er mitt liv og jeg velger hva som er best for meg. Det må du og gjøre.
      Jeg håper at du legger på deg nok til at du får rekonstruksjonen du har skrevet om.
      Til slutt vil jeg bare si at du er en inspirasjon og det er flott å følge deg i dine livsutfordringer. Det er mange der ute som er sjuke og når andre viser at det går an å leve med en sjukdom som de har, så blir du en inspirasjon for de fåmælte.
      Gi aldri opp! Takk for at du deler din hverdag.
      Mine websider måtte jeg legge ned når det begynte å komme rare telefoner. Så mitt råd er, ikke legg ut telefon nummeret ditt.

    5. Tor: Oj, ja det kan jeg virkelig tro må være ukomfortabelt! Og ekstra slitsomt varme sommerdager. Tusen hjertelig Tor-André, ordene dine betyr veldig mye <3

      Har ikke telefonnummeret mitt offentlig, vises ikke på søke sider heller 😉

    6. Jeg syns da sportst bh er flott jeg da..ser litt mer sporty ut..og om det er mest behagelig..så må du gå for det ja…Jeg har også veldig små pupper..og trenger ikke bh i en alder av 50 år…ikke noe som henger her..for er ikke noe som kan henge…hihihi..Alltid vært liten i frontpartiet..men ikke vært noe plaget med det…for om jeg ville ha større, så puttet jeg noe inni bh ja..hihih..men stort sett orker jeg ikke bh..de strammer og er klamme og om jeg har det på..så skrelles det av så fort jeg kan..Håper du snart får noe permanent..skjønner at det blir klamt og svett…Flott bilde av deg!!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Haha, ja det har jeg faktisk brukt å sagt! Ingen frykt for at de skal begynne å henge ihvertfall, er ikke noe for tyngdekraften å ta tak i 😀 Litt må vi med små også ha 😉 Ja, skal bli godt å slippe styret med proteser. Tusen hjertelig <3

    8. Håper du finner noen pupper som passer og ikke blir klamme og ubehagelige, for det hørtes ikke godt ut! Like greit å ikke ha for store pupper som er i veien og gir vondt i rygg og nakke og for ikke å snakke om tyngdekraften ja 😉 Kjempefint bilde av deg :)))

    9. Hehehe, måtte le litt.. Ser for meg deg slappe noen med puppen i ansiktet 😛
      Synes det er så vanskelig å finne gode BHer, og noen som passer bra ;o Er ikke lett det der ;o

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg