Felles interesser skaper vennskap på kryss av landegrenser

Har nevnt flere ganger at jeg har vært sliten den siste tiden, men hva har jeg styrt med når jeg ikke har kapitulert til sofa? Har et hav av hobbyer som kan anses avslappende, hekling, brodering, kreering av andre rariteter, men også gaming. En hobby som står veldig sterkt hos meg. Enda bedre at kreftlegen anså det som god trening for post chemo cognitive impairment. Følger bare legens ordre jeg å trener som pokker!

Mange har egentlig ikke den fjerneste peiling på hva spill dreier seg om, men ytrer seg høyt som om de skulle ha stor innsikt, “de sitter bare framfor skjermen og ser ikke mennesker”. Velger å ikke diskutere det videre egentlig, for det viser bare hvor lite disse menneskene egentlig vet. Har blitt kjent med mange flotte nye folk den siste tiden, er egentlig ganske godt å prate med noen utenfor kreft-boblen for engang skyld. 

Blant annet ble jeg helt tilfeldig kjent med en hyggelig kar via Instagram, Faithbringer. Han fikk meg til å satse på ett nytt spill (gammelt, men nytt for meg), angrer ikke ett sekund. Så utrolig morsomt! Vi kan vell greit si han på et vis bringte litt faith tilbake hos meg, noe jeg er evig takknemlig for. What are friends for? Han laget dette stilige bildet av meg og en av mine favoritt karakterer i spillet, Chromie. Made my day!

Felles interesser skaper nye vennskap på kryss av landegrenser!


Heroes of the Storm!


 

Godt å ha en kompis som holder deg i live, untochable!

BUG-qEtlprd

Går ett steg bak, skummelt for kortskankinger i mørke huler

BUP90AnF0_0

Skal ærlig innrømme at introen til Powerpuff girls hoppet inn i hodet mitt når jeg så dette, men måtte nesten skrive den litt om slik at den passet duoen
“Sugar, spice and everything nice. These where the ingredients chosen to create the perfect duo. But professor Utonium accidentally added an extra ingredients to the concoction… Chemical X! Thus, the powersweet duo was born”

BUVLSSHFD2x

 

Noen ganger dør man veldig fort… 

BT_HqBqlKEd

 

Hadde jeg plassert ræva i sofa for å brodere, så hadde jeg aldri møtt så mange nye mennesker, ei heller fått så mange gode samtaler med Faithbringer. Har en egen instagram konto kun for spill for de som er interessert i slikt, Lilleskygge_gamingDet artige er at man har flere bekjente og mer aktivitet med hyggelige kommentarer der enn på min vanlige private. Følg gjerne facebook siden til gaming buddyen min Faithbringer. Spiller mye med han for tiden, se derfor ikke bort ifra at man har sneket seg med på noen av streamene


Har du en hobby som har gitt deg vennskap fra hele verden?

 

En spilleglad hilsen

Mia 

#gaming #hots #heroesofthestorm #vennskap #interesser #spill #nyttvennskap 

19 kommentarer
    1. Ja man må gjøre ting som gir DEG glede..ikke alle andre…og hva de mener har jo ingenting å si..jeg fikk også beskjed av psykolgen av candy chrush var ikke så ille å spille for meg..for farger gir glede til hjernen..og når man holder på med noe man liker..så får man gledes hormoner..så fortsett å spill, og kos deg med det!!! klem fra meg!

    2. Ja, det er en herlig hobby 😀 Og man treffer så mange flotte folk over nettet ^^ Har truffet flere i både fra England, Norge, Sverige, Ungarn og you name it 😛

    3. megogminpsyke: Ikke sant! Har blitt kjent med en fra serbia, han ble level 1000 i går 😮 DET er litt insane! Ellers har vennelisten blitt full av folk fra forskjellige kanter iløpet av årene, Egypt, Kuwait, USA, England ect ect. På mange forskjellige spill 🙂 Synes det er interessant å bli kjent med forskjellige kulturer via en felles interesse

    4. Søtmonsen ): Samme! Fordel med nabolandet er jo at man ikke trenger å snakke broken-english 😛 Hehe, men snakket mye med en fra Kuwait for noen år siden. Omar, eller Cat som jeg kalte han siden han var druid i catform 😛 Spill gir mange gode vennskap!

    5. Har vel fått en av mine beste venner gjennom gamingen. Mange av dem i WoW, og noen av dem spiller jeg både Heroes med, og Overwatch. Det beste med spill er at man blir kjent med personen bak, og ikke det man ser, for det man ser er jo bare en avatar 😀

    6. Ja, jeg tror vel snart jeg kan dra på en ganske bra europa-reise og egentllig ikke trenge å bo på hotel noe sted om jeg skulle ville det 🙂
      Eneste ulempen med at man blir så vant til å skravle med folk er at det nesten er litt vanskelig innimellom og spille single player games ^^

    7. PWI var den første, så ble jeg hekta på WoW,og sånn gikk det i mange år med små endringer underveis. Nå spiller jeg nesten bare BDO og BnS med innspill av WoW når suget er som verst.
      Tror jeg kjenner flere mennesker i spill verden enn i virkeligheten. Små tragisk når en tenker på det i grunn, men sånn er livet av og til … merkelig
      Ha en fin dag

    8. Atle: Der er du ikke eneste! Blir vell lett slik siden man fort blir kjent med venner av venner, og venner av de igjen når man spiller 🙂 + en mengde tilfeldige folk. Wow har jeg ikke spilt på en stund, men har enda sub gående, helt glemt å fryse den

      Ha en kjempefin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg