En uheldig opplevelse på apoteket

Stakk snuten innom sykehusapoteket, var det lite folk skulle jeg hurtig få tatt ut mer fettmulsjon før jeg sprang videre. Ingen kø, er det mulig? Slikt skjer jo aldri! Trakk hurtig en kø-lapp og ventet på plinget. Ei dame møter meg i kassen, jeg hilser og gir henne visakortet mitt. “Skulle gjerne tatt ut litt Fresubin, fettmulsjon”. Hun ser nølende på meg, “Fresbuin fiber?” spør hun. “Nei, fettmulsjon, ikke næringsdrikk” svarer jeg henne hurtig. Hun ser på skjermen, “du har tatt ut fiber tidligere” sier hun lavt…

Det var begynnelsen på noe som skulle bli alt annet enn en hurtig tur innom apoteket 

 

pharmacy
Licensed from: diego_cervo / yayimages.com


Slik holdt vi på lenge, en evighet. Forklarte gang på gang at det var fettmulsjon, Fresubin 5 kcal shot jeg skulle ha. Hun hentet næringsdrikk. “Nei, ikke det”. Hun hentet ei eske med noe som var til sondenæring, “nei” sa jeg oppgitt. Visste ikke hvordan jeg ellers skulle forklare det til henne, sa jo presist navnet og hvilket produkt jeg var ute etter. Spurte om de hadde Calogen siden hun ikke fant Fresubin, hun så med tomt blikk på meg. Klokken tikket, nye kunder kom og gikk i skrankene ved siden av. Vi alle vet at det kan alltids ta litt tid å hente ut selv de minste ting på apoteket, men dette var i en ny liga.

 


Fresbuin  5kcal shot og næringsdrikk

Omsider hentet hun en mann som kunne hjelpe. På noen sekunder kunne han fortelle meg at de dessverre ikke hadde Fresubin 5 kcal shot, men Calogen. “Kan jeg få noen små flasker Calogen i stedet da?” Han sendte damen ut for å hente. Hun kom tilbake med noen store flasker Calogen og noen shots (se bilde). Ikke det jeg spurte etter… Oppgitt sa jeg “tar den pakken shots”. Hun så opp på meg bak skranken, “skal du ha to?” I frykt for å bruke enda lengre tid sa jeg tydelig “nei, det holder med en”.




Bekymringsverdig, bør ikke den ansatte vite slikt?

Det som skulle være en kjapp tur på apoteket endte med å ta all energien min den dagen. Men det jeg tenkte mest på var, hva om det var en pasient som selv ikke visste forskjellen? Ikke alltid man vet 100% hva man henter ut når man bare har fått en resept fra legen. Man gjør som befalt og regner med man er i trygge hender og får det man skal ha på apoteket. Hadde ikke jeg visst forskjellen så hadde man forlatt med Fresubin fiber, vanlig næringsdrikk. Fordi jeg stoler på den som sitter bak skranken. Det er bekymringsverdig, selv en kontroll ville ikke sagt at man i et tilfelle som dette hadde fått med seg feil hjem, siden blåresepten ikke spesifiserer men går generelt på all type næringsdrikk og fettmulsjon. Bør ikke den ansatte ha en viss peiling?

Forøvrig blir jeg ikke til å innta flere Calogen Extra shots, noe så søtt og ekkelt skal man lete lenge etter!

En oppgitt hilsen

Mia

#helse #sykehus #unn #ernæring #fettmulsjon #næringsdrikk #apotek #sykehusapotek #tilbaketillivet 

13 kommentarer
    1. Ja det hørtes ikke bra ut! Jeg synes at apotek personalet ikke er like profesjonelle som tidligere….. Opplever mye sånt tull når jeg skal hente medisiner til datteren min også.

    2. spisogspar: Det bør virkelig ikke være slik. Man stoler jo på at de vet best, det er jo yrket deres! Mange ganger jeg har gått på apoteket for å søke råd, men etter slikt kan man jo lure om rådene alltid er så gode. Håper de andre ansatte der fanget det opp, og får tatt seg en prat med henne. Hva om noen som ikke vet trenger hjelp? De vil jo få feil med seg hjem…

    3. Så kjedelig!! ja man skal være obs…det gjøres feil på apoteket også..har desverre hørt mange skrekk historier….Så kjedelig at den ikke smakte…da hadde det ihvertfall hatt noe for seg all denne ventingen…hihihih.. Ha en god dag videre!!

    4. Skulle tro de viste forskjellen ja, eller i det minste fikk det opp når de skrev inn hva du ba om. Håper du finner det du skal ha på et annet apotek, og at det tar en brøkdel av tiden! 🙂

    5. Hørtes ut som dårlig opplæring ja ;s skummelt å tenke på, at man kanskje ikke får det man egentlig skal ha. Blir også litt skeptisk når de sier de kan gi meg en annen type av ting bare at det er billigere men samme stoff og sånn, men stoler jo som regel på de

    6. De ansatte bør vite slik. Mange rare navn på medisin som innimellom kan forveksles. Ingen er feilfrie så man bør være våken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg