Botox trenger ikke være forfengelig

De fleste vet hva botox er og forbinder det gjerne med forfengelighet, et evig forsøk på å ikke eldes. Har du noen gang tenkt på hvor vakkert det egentlig er å bli eldre, hver ei rynke viser at du har levd. Dine føtter har tråkket på jorden. Ikke ta det for gitt, det er ingen selvfølge.

Tilbake til botox! 
Har skrevet om det tidligere
“Aldri mer svette armhuler!”Det funket utrolig bra, for første gang på lenge kunne jeg faktisk bruke klær som berørte huden under armene uten bekymring for store svettringer. Men, så begynte det å komme tilbake etter ca. 2 måneder. Igjen var det å dra fram de vide t-skjortene og gensre med godt rom under armene. Hadde fått nummeret direkte til hudavdelingen på UNN, luksus, bare å slå på tråden med andre ord. Måtte smøre meg med tålmodighet, det må nemlig gå minimum tre måneder imellom vær runde. En måned med svette armhuler skulle jeg klare når man har klart seg i år tidligere! 

 

 

Så idag har jeg vært å fått fire sprøyter under hver arm. Du vet man er vandt til å bli stukket når man ligger å godsnakker med sykepleieren idet hun setter sprøyte etter sprøyte. Er ingen pyse for stikk, har blitt godt vandt når jeg var kreftsyk. Litt spent på om jeg blir like blå som sist, så ut man hadde fått seg en salig trøkk. Håper også det holder seg lengre enn knappe 2 måneder.

Hvorfor skriver jeg om noe så ekkelt som svette? Fordi ALLE mennesker svetter, en så normal funksjon bør det ikke være noen grunn til å liste seg rundt. Men noen av oss har hyperhidrose, altså svetter vi mer enn normalt på flere eller enkelte steder av kroppen. Hvorfor skal normale ting være så jævla tabu? Om du er nysgjerrig på hyperhidrose og botox så klikk deg inn på innlegget jeg nevnte lengre opp

Nå er denne dama sliten etter en lang dag og trekker mot sofa!

En svettfri hilsen

Mia

#botox #forfengelighet #svette #svettearmhuler #helse #personlig #tabu 

27 kommentarer
    1. Mhm… det visste jeg ikke, botox mot svette armhuler. SÅ lurt! Men for en som meg som haaater sprøyter, står jeg nok over. Svetter riktig nok veldig, og må ofte tenke over hvilke skjorter og gensere jeg bruker..
      Men, jeg skjønner godt at du gjør det, og slipper å bekymre deg for store svetteringer!
      <3 Nyt dagen flotte deg! <3

    2. EtVennligPuff: Visste heller ikke om det før mitt søskenebarn fortalte om det. Gikk lenge før jeg gjorde det, hørte egentlig med legen om andre muligheter først. Testet hormoner, forsøkte remedier fra apoteket ect. Så ble det botox da, herlig befriende å slippe å tenke på det 🙂 Tenker det kan være greit å fortelle at noe slikt eksisterer, vi alle svetter jo i mer eller mindre grad

      Ha en kjempefin dag <3

    3. Da krysser vi fingrene for det 😀 Jeg svettet en del under armene tidligere, men de siste årene har det roet seg ned ganske så betraktelig altså. Jeg kan for eksempel trene som en gal og svette som en gris, men da minimalt under armene, mens jeg andre ganger kan ta en liten rusletur ut og bli så svett under armene at jeg ikke skjønner det er mulig 😛

    4. Oh sprøyter er lite digg, men jammen meg bra når det kan fikse problemer 🙂 Jeg brukte det noen ganger mot migrene med godt hell, bivirkningen var at sinnarynken fordufta og det gjorde ikke så mye hahaha men nå er den back selv om jeg ikke er sint liksom 🙂 Ha en fiiin kveld <3

    5. Ja det er jo topp at dette kan hjelpe!! jeg svetter så følt i hodebunn og panne jeg..og det tror jeg ikke går å gjøre noe noe med..hihih..men har fått høre at det pga stress og høy puls..kroppen går på høygir..så har liksom måtte godta at sånn er det..Men hadde helt klart tatt i mot botox om det kunne hjelpe! BRA du har fått hjelp!! ha en god kveld!

    6. Bra du har fått ordnet det igjen 🙂 Jeg skjønner godt du gjør det der jeg. Jeg har en venninne som har tatt botox mot migrene. Så man må ikke være så negativ til alt, før man har hørt litt mer 🙂

    7. Det er så fint når botox kan brukes til til slike ting. Kjenner noen som tok botox mot migrene, og det hjalp visst en del. Det er da mye bedre å bruke botox til slike ting, enn for å “skjule” at man blir eldre. Nyt sofaen med god samvittighet <3

    8. Fint at det er noe som hjelper! Bra du tipser om dette, for jeg visste ikke at botox hjelper mot svette! Kanskje dette er noe for datteren min når hun blir eldre, hun svetter veldig mye selv om hun er bare 9 år. Det er nok diabetesen som gjør det, hun er veldig sliten også av alt sammen, ikke noe lett å leve med blodsukker som svinger fra høyt til lavt, og alt dette er helt vanlig ifølge legen…. Det er bra botox kan hjelpe mot annet enn bare rynker også 🙂 Nyt kvelden <3

    9. A February Girl: Botox ble først brukt til overaktive muskler, men de så da også at når musklene ble lammet så ble rynker glattet ut. Egentlig har det utrolig mange bruksområder som ikke er så kjent 🙂 Jeg og sofa hadde et fint forhold idag <3 Ha en kjempefin kveld

    10. spisogspar: Det kan det nok! Snakk med legen, så kanskje har dere en plan til hun blir tenåring og slikt gjerne kommer enda mer til syne! De har ikke botox som tilbud mot svetting ved alle sykehusene i landet, blant annet har ikke Trondheim det. Men bør jo være mulig å bli henvist til ett som har det når den tid kommer (om de ikke har der dere bor) 🙂

    11. Ja, det er mange ting det kan brukes til 😀 Var det ikke noe i magesekken og sånt også?
      Jeg har begynt å svette litt mindre etter at jeg begynte på stoffskiftemedisiner. Det rare er jo at det er ved for høyt stoffskifte man svetter mye, og ikke ved for lavt som jeg har. Men får jo vente å se til sommeren, men det har blitt litt bedre enn hva det var ihvertfall 🙂

    12. Når noen nevner “Botox” så skal jeg innrømme at inntil i dag så tenkte jeg utelukkende på blonde overklasse jenter som skal ha så store bryster og rynkefritt ansikt som overhode mulig. Jeg lærer stadig noe nytt av å besøke bloggen din 🙂 elsker å lære nye ting 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg