Asfaltpåske trenger ikke være kjipt

Man trenger ikke reise til fjells for å ha ei god påske, spesielt ikke om man bor i en by som Tromsø. Vi er velsignet med flott natur på alle kanter, så her skal det ikke stå på det. Vi tok oss en liten tur til Håkøya, en kort kjøretur fra byen. For historie interesserte så lå ett av de største slagskipene til Tyskerne der under krigen, det ble bombet og senket av engelske bombefly. Så der lærte dere det, mye krigshistorie her nord!

En spent hund i baksetet


Viste seg at noe har skjedd med objektivet til kameraet, en dings helt inni har løsnet. Denne har sklidd, og noen bilder har derfor blitt sort på høyre side. Mange av bildene ble helt ødelagt, forsøkte å berge en del, men noen har fortsatt litt sort på siden. Behandler kameraet mitt som gull, også skjer noe slikt? Får overleve med mobilen en stund framover… 

Det er så nydelig her!
 


Litt snadder må man ha i påskesola

Jesper storkoset seg ute

Har ikke barn å leke med i snøen, så da får det bli bikkja

En liten dans for deg, litt snop til meg

 


Sjølfi i fjæra

Verden fra en litt annen vinkel

 

Bortsett fra denne turen ut så har jeg tilbragt påsken innomhus med mye god mat, snop og Diablo3. Spill er spill, trenger ikke være Yatzy og Ludo. Mamma har disket opp med hele to storslåtte middager, så kvoten med familie og skitprat har greit blitt fylt i år også

Hva har du gjort i påsken?

Påskehilsen

Mia

PS: Beklager igjen for den sorte kanten til høyre på flere av bildene (og noen bilder som ble for mørk pga den saken)

#påske #superlokal #tromsø #håkøy #hverdag #asfaltpåske #bypåske #natur #friluft #familie

20 kommentarer
    1. Vakre bilder 🙂 fra en herlig tur.. kjenner nesten duften fra fjæra 😀 Du ser meg nå ut som en sort kant.. fant ingen jeg 🙂 Men så er det ikke det jeg leter etter i bilder. 🙂 Kos deg videre på alle måter 🙂

    2. Så synd med kameraet..men syns ikke det gjorde så mye på disse bildene..men skjønner at noen sikkert er ødelagte..håper det lar seg ordne….og nyyyydelige bilder! av en vakker natur! ja vi har vært tre dager i Telemark..på bobiltur..Deilig å komme seg litt vekk…Nyt resten av påsken og samle litt krefter!

    3. Nei, man trenger virkelig ikke å reise langt for å få en flott tur. Noen av de beste “turene” vi har hatt de siste dagene, har vi faktisk hatt like utenfor her! :-p
      Herlige bilder, og Jesper er bare nydelig da! <3 (selv om jeg selvsagt synes at lillevoff er liiitt søtere.. Tihi..)

    4. Bildene var eksepsjonelt vakre 🙂 og ble en anelse inspirert til og lete etter noe mer krigshistorie fra nord, har alltid hatt en interesse for andre verdenskrig.
      I påsken har jeg slappet av stortsett, har jobbet med fremtidige innlegg til bloggen og skrevet litt på noen noveller. Utenom det har jeg slappet av, har min svoger på besøk og sett en hel del på Netflix og spilt litt Minecraft. Hva påsketradisjoner angår så har jeg i det minste spist kvikklunsj og noen appelsiner.
      Søt hund du har, hvilken rase er det? 🙂 😀

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var litt kjipt. Kameraet er under 1 år, så har sendt reklamasjon for å høre hva de sier. Skal da tåle vanlig bruk. jaa, du har fått mange fine bilder på den turen <3 Her skal det nytes og slappes av 🙂

    6. Daniel Olsen: De siste årene har de begynt å skrive mer om historier fra nord. Eksempelvis ble mye av finnmark brent, bla der min bestemor bodde. Men soldatene i seg selv var snill og lot de grave ned noen verdisaker før de måtte rømme over fjellet.

      Godt med avslapping! Noveller også, spennende 😀 Netflix og Minecraft høres ut som en fin kompinasjon. Her har det vært full rulle med Diablo 3 og bittelitt Overwatch 🙂

      Det er en tibetansk spaniel 🙂 Ha ei kjempefin påske videre

    7. Så koselig å herlige bilder da ^^ Kan så absolutt kose seg hjemme i påsken også ja ^^ Må ikke på hytte eller til fjells 🙂
      Har du lest boken “Å tok de enn vårt liv” av Per Hansson? Fra Selbu traktene, og en virkelig bra bok. Leste den på skolen i historietimen eller om det var norsk 🙂
      Og Majavasstragedien, der min egen slekt var innblandet. Min farfar og hans bror blant annet, og annen slekt som ble skutt og drept i Falstadskogen. Min farfars bror satt på Falstad og på Grini, skulle sendes til Tyskland for å dø, men da kom freden heldigvis.

    8. Jeg husker det ble fortalt om at Tyskerne satt Finnmark i lyslue på ungdomskolen, men at de var så vennelig at folk kunne grave ned verdisakene det var noe helt nytt for meg:)
      Noterer meg ned navnet på rasen, kanskje jeg skriver inn en sånn søt tass i en av de neste prosjektene mine? 🙂
      God påske videre til deg også 😀

    9. Daniel Olsen: Ikke sikkert alle var det, men i den lille bygda var de det. I ettertid har flere vendt tilbake for å se hvor de engang var. En tok med et maleri og ga til min bestemor som takk for at han hadde fått husrom hos dem, dusj og mat (aka de tok seg til rette egentlig, men soldatene ville jo ikke alltid trenge seg på). Er nok mange historier der ute som ikke havner i bøkene, hadde vært interessant om noen reiste rundt og skrev de ned før alle fra den tiden har vandret over

    10. FOR en nydelig plass. Ingenting er som norsk natur – og da spesielt den oppe i Nord. Kunne ønske jeg kunne bodd der en liten periode, for jeg tror alle har godt av å oppleve Norge på sitt beste!

    11. Ja, det var mye fælt. Og den om den brente jords taktikk oppe i Finnmark ;s
      Men er nok derfor jeg interesserer meg så mye for det også, nettopp fordi min slekt var så nært på den. Mange mistet folk under krigen, både de som var i motstandsstyrken og ikke..

    12. Søtmonsen ): Det er sant, veldig mye historie og personlige opplevelser. Skulle ønske de tidligere hadde vært flinkere til å skrive ned historier fra den tiden. Ikke de typiske krigshistoriene, men fra enkeltmennesker som var der og opplevde det hele

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg