Söta bror er djevelsk søt!

I tradisjon tro måtte vi ta den faste påskefartingen over grensen. Til forskjell fra tidligere år bestemte vi oss for å dra til Abisko i Sverige i stedet for Kilpisjärvi i Finland. Til lesere lenger sør i vårt langstrakte land, Finland er faktisk nærmere. Fire seter i bilen ble tatt og vi satte stø kurs mot grensa!

Utrolig nok er det mest norsktalende kunder, merkelig eller hva?

De hadde pusset opp sia i sommer, nå hadde de en egen del for matvarer!

 

Ble nesten bekymret ved første øyekast, men snopet var der fortsatt

 

Snop, snop og mere snop!

Det ble bittelitt i kurven

 

Holder handlelisten opp ned, who cares! Man blir jo litt surrete etter en slik handletur!

Neste stopp ICA, for vi hadde jo slettes ikke handlet nok… Mamma som ville dit, og man adlyder sine eldre. Litt artig (og koselig) at man traff på gammelnaboen, i Sverige, på en tilfeldig dag rett før påskeferien braker løs. Verden er sannelig ikke stor! Noen handleposer senere vugget vi oss ut til bilen, det var ikke plass til noe i bagasjerommet så det var greit et prosjekt å få plass til alt og alle.

Nå har vi forsyninger av både godis, energidrikk og ölkorv til å vare i måneder, håper vi. Kjenner allerede jeg får vondt i magen av tanken på å trykke alt dette i meg. Så sant mitt navn er Mia vet jeg at alt kommer til å ende opp i magen på ett eller annet tidspunkt. Har ikke mye penger i det daglige, men noe bør man kunne unne seg. Andre reiser lang, jeg hopper over grensa og røsker til meg litt snadder. Sukkerbonanza i Sverige bør være obligatorisk en gang i året!

Takk söta bror, kommer gledelig igjen!

En godisfrelst hilsen

Mia

#påske #påskehandel #sverige #harryhandel #familie #forturensindel #godis #snop #energidrikk #hverdag

23 kommentarer

Siste innlegg