Mye kan skjules bak et smil, pågangsmot og litt sminke

Den siste tiden har fatigue-toppen innhentet meg igjen, vet jo at den kommer før eller siden. De gode dagene varer ikke så lenge, men de er god så lenge de varer. Kroppen verker og hodet surrer. Lyder blir kvass som kniver, de skjærer langt inn i hjernebarken. Øynene klarer ikke følge hurtige bevegelser, får fysisk vondt i øyeeplene og hodet. Kort fortalt kjennes det ut som influensa ganger ti i hele kroppen. Missforstå meg rett, man har mer eller mindre av dette hele tiden. Men toppene er desidert verst, da er det som alt blir forsterket og kastet på en samtidig.

Da er det enda godt man har en god kompis i sofa

I tillegg har jeg en dårlig periode med mye bekymringer for både fremtid og nåtid.To års markeringen for avsluttet behandling nærmer seg, men kjenner ingen glede. Den minner meg bare på all tiden som tikker og går imens jeg står stille i fatigue-helvete. Nyheten på mandag satte sine spor “Strigråter av både sorg og glede”. Klarer ikke å gi slipp på tanken at de kunne overlevd med den behandlingen, tenk at noen få måneder kan utgjøre så stor forskjell på liv og død. 

Mye kan skjules bak et smil, pågangsmot og litt sminke

Når utmattet blir den nye normalen finner man måter å se friskere ut på. Et energisk ytre trenger ikke gjenspeile det indre

Om skriverier uteblir i perioder, så er fatigue-toppen årsaken

En utmattet hilsen

Mia

#fatigue #utmattet #sliten #lei #ettervirkning #senskader #kreftrelatert #livetetterkreft #tilbaketillivet #helse #hverdag #ytreogindre

12 kommentarer

Siste innlegg