Fikk si min mening om farlige healere i avisen Tromsø


Klikk på bildet for å gå direkte til artikkelen i avisen Tromsø. Torsdag 27.10.16

Det er ikke sikkert alle har fått det med seg, men forrige helg var det alternativmesse i Tromsø. Ikke noe uvanlig, helt greit, folk koste seg som hør og bør. Men så våknet vi til nyhetsoppslag i lokalavisen Tromsø, der Geir Amdal i Keshe Foundation uttalte seg om at de kunne kurere kreft. Ikke bare lovet de det, de frarådet ordinær behandling. Les gjerne artikkelen fra helga å si hva du synes om saken, Fraråder syke mennesker ordinær kreftbehandling: – Vi kan kurere alle typer kreft.

Kan mildt sagt si det kokte inni meg! Er det noe jeg er opptatt av så er det korrekt og trygg informasjon. Det er allerede nok av myter rundt kreft som gjør pasienter utrygge, som gir skyldfølelse i bøtter og spann. Det siste noen trenger i en sårbar situasjon er å høre slikt. Det er ganske stor forskjell på å anbefale noen å drikke chaga, til å si rett ut at man kurerer kreft. Hadde de hatt en kur, så ville de ikke stilt på alternativmessen i lille Tromsø, men vært en verdensnyhet. Slengte ut en liten kommentar under artikkelen på facebook.

Ja, det gjorde meg rasende forbanna! Avisen Tromsø ringte, de hadde lest kommentaren under artikkelen på nett. Kunne jeg tenke meg å stille til intervju, de ønsket å høre hva noen som hadde opplevd kreft tenkte om saken. Selvfølgelig stilte jeg, skulle bare mangle. Alt for å snurpe kjeften til slike kyniske og pengegriske mennesker som ikke eier skam. De livnærer seg av mennesker i en sårbar situasjon. 

Les hva jeg mente om saken i avisen Tromsø, Kreftoverlever Mia (30) er rasende og skremt etter healer avsløringer

Sitter i spenning å venter på hva deres neste trekk blir. Skal ærlig innrømme at jeg håper de blir straffeforfulgt og virkelig får kjenne på en saftig straff og ikke bare et lite dask på lanken.

Hva mener du om slike?

En arg hilsen

Mia

PS: Dette innlegget var mest ment til de som ikke leser avisen Tromsø daglig. 

#kreftsaken #healer #alternativmesse #keshefoundation #itromsø #nyhet #artikkel #kreftrelatert #alternativ #kreft #kreftkur #forbanna 

19 kommentarer

Siste innlegg