Sliten…

Fatiguen har virkelig grepet et solid tak de siste ukene… Utrolig irriterende og frustrerende, det er så mye jeg gjerne skulle ha gjort. Jeg er her, men klarer ikke blogge like aktivt. Klarer ikke delta på små ting som Pokemon Go, den som fikk meg ut og i aktivitet i sommer.

Med en intens følelse av influensa i kroppen er sofa en god plass

Du er ung, du kommer deg fort sa de. Det går i bølger, er utmattet konstant, men noen ganger er man mer enn ‘bare’ utmattet. Det føles som om noen har rullet meg inn i et teppe for så å hoppe og danse på toppen, et mørbanket stykke kjøtt. Burde egentlig henge et skilt rundt halsen, ute av drift! Kanskje vil ikke folk heve øyenbrynet når jeg sier eller gjør merksnodige ting om man er så tydelig. Noen ganger er det bare slik når man lever med fatigue, men lei blir man uansett av å aldri føle seg frisk. Influensafølelsen får meg støtt til å hente temperaturmåleren i et håp om at man er ‘vanlig’ syk. Men etter uker vet jeg med meg selv at nei, det er en god fatigue-topp som river og sliter i kroppen atter engang.

De små øyeblikkene der man ikke er totalt utpeiset er få og langt imellom… Dessverre er de også jævla kort!

Får sette meg på ladding igjen, ikke at det funker. Noe usikker på om det er batteriene eller ladderen som er kaputt, muligens begge deler?

En sliten hilsen

Mia

#fatigue #utmattelse #trøtt #senskade #seneffekt #livetetterkreft #tilbaketillivet #lei #frustrert #personlig #helse

11 kommentarer
    1. Uff, det høres ikke noe ok ut 🙁 Får du noen tips på hvordan komme deg? Er det som med ME liksom, ikke så lett å vite hvordan lade..? Jeg vet så lite egentlig om dette 😮

    2. frodith: Det er ganske likt ME ja. Går ikke over med søvn ol. Fysisk aktivitet er det eneste med dokumentert effekt for å holde det i ‘sjakk’. Men går man over grensen så får det jo motsatt effekt. Og når man først er sliten så er det nok ikke det gunstigste. Er konstant sliten, men har til tider slike topper der jeg klarer null og niks. Kreftlegen skal få høre det neste mandag 😛 Ca. 30% av de som gjennomgår kreftbehandling ender opp med kronisk fatigue (1 år etter eller mer). Kan gå over, men hos noen vedvarer det, den har klamret seg fast hos meg. Håper det siger litt over til utmattet og ikke utpeiset snart 🙂

    3. å være i aktivitet krever jo endel energi Mia…Du må ta vare på deg selv. Lytte til kroppen…. Jeg tenker ofte på deg og hvordan du har det…. Håper du føler deg bedre snart <3

    4. amerikanerfrue: Sant så sant, samtidig har jeg stor tro på at man må holde seg litt aktiv. Det eneste som funker mot fatigue er fysisk aktivitet, men hvor grensa går er vanskeligere. Og når toppene er der, så går det bare ikke 😛

      Tusen takk gode du <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg