Kino UTEN popcorn?!

Mitt tantebarn på 11 fikk velge film fritt i går, og da ble det Independence day: Resurgence. Må si jeg er blir litt stolt, hun trår i tante (meg) sine fotspor når det gjelder valg av film og serier. Når jeg var på hennes alder slukte jeg alt av grøssere og sci fi, har ikke tall på hvor mange ganger jeg spolte tilbake på Child’s play. Du vet, vi hadde noe som het VHS!

 

popcorn, reel
Licensed from: abhishek4383 / yayimages.com


Men tilbake til kino-opplevelsen i går, vi begynte å tråle etter hvilket snop man skulle gnafse på under filmen. De hadde ikke popcorn, hva er greia? Joda, jeg vet dere hadde BRANN i popcornmaskinen, men det går da ikke an å drive en kino uten? Finn en erstatning, mikro som folk kan poppe selv omså. Bryr meg egentlig ikke om hvordan, bare man får det obligatoriske kinosnopet!

Det var bare en løsning…

15 minutter til filmen skulle starte, og ingen snop. Ikke pokker om jeg betaler ca. 20 kroner hektoet for smågodt, så rik er jeg IKKE! Og siden de ikke hadde det varme gode popcornet som folk faktisk mer enn gjerne betaler for, så stakk vi bort på selveste Rema å kjøpte snop der. Ferdigpoppet popcorn og smågodt, stappet det i veska å ruslet tilbake. Living on the edge! 

Klar for film!

Vi fant fort plassene våre og satt oss godt til rette. Selvfølgelig måtte man prøvesmake snopet, tiden den tikket og gikk. Omsider startet filmen og min samboer så på klokken, 22 minutter med reklame og trailere. Seriøst Fokus Kino, det er litt i drøyeste laget! Snopet var jo nesten oppspist før filmen!

Igjennom filmen kunne jeg høre sukk og stønn ved siden av meg, det var min samboer som uttrykte sin misnøye. Vi visste at den hadde fått dårlig terningkast, men er jo ikke alltid disse anmelderne har samme smak som en selv. Lengre ned i salen begynte en å gå på facebook, sikkert av ren kjedsomhet. Og noen andre tok med seg jakka å forlot salen, det sier kanskje litt.

Min vurdering av Independence day: Resurgence
Om du har sett forgjengeren fra 1996 med Will Smith, så dropp denne filmen. Den inneholder ikke noe nytt og spennende, det skjer akkurat det samme, de har bare i amerikansk stil gjort alt mye større! Denne filmen burde fått samtlige anmeldere til å kaste terningen i søpla, den er ikke verd en ener.

Terningkast: NULL!

En poppete hilsen

Mia

#kino #eurorakino #fokuskino #film #independenceday #independencedayresurgence #søppelfilm #popcorn #kinosnop #hvorerpopcornet #ingenkinoutenpopcorn #hverdag

6 kommentarer
    1. Kjedelig med slike filmer da ;s Man gleder seg til å se en film på storskjerm, å om den er så dårlig blir man jo veldig skuffet, at det ikke var verdt pengene ;s

    2. frodith: Er ikke så ofte på kino, må nesten være storfilmer eller noe annet ekstraordinært som trekker meg dit. Men nå hadde vi et gavekort som nærmet seg 2 års grensen for utløp. Da var det ganske greit å få det brukt opp, og ikke minst gjøre noe som gledet tantungen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg