Du vet det er sommer i Nord-Norge når…

beautiful woman in mittens with backpack
Licensed from: dolgachov / yayimages.com

Du har lagt vinterklærne til side, men aldri helt nedpakket

Det er behov for lue, votter og dunjakke når man går tur i juni

Å legge om til sommerdekk i mai er en risikosport

Å sove med lester er digg uansett årstid

Den ene dagen går du i shorts og singlet, neste dag hagler det bowlingkuler, uten at du anser det som noe unormalt

TV2 melder sommervarme, å du ser ut vinduet på snøen som laver ned

Lunken 10 grader i vannet er faktisk badetemperatur

Vi lar ikke værgudene bestemme mengden is vi skal spise

Alt over 15 grader er sommervarme 

Vi anser skiftende vær som herlig forfriskende, for mye av det gode blir jo alle lei

 

Full length of a young businesswoman in overcoat with umbrella enjoying the rain
Licensed from: moodboard / yayimages.com

 

På grunn av punktene over finner vi det meget gøy å terge alle sør for Trønderlag straks de sutrer om dårlig vær, å vi legger ikke skjul på det engang. Litt som søskenkjærlighet kan man vell si, for vi er jo glad i dere, men dere surker så fælt. Nord-Norge hadde noen fantastiske dager med godt vær uten at media orker å lukte på penn og papir, kanskje det ville bli for hard kost når dere satt under parasollen å hørte regnet lage fin musikk? Ikke vet jeg. Men en ting vet jeg, for det har mamma og pappa lært meg, det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!

Nyt sommeren med eller uten sol og varme

En sommerhilsen

Mia

#detfinnesikkedårligvær #dårligvær #oslo #søringer #sørpå #nordnorge #sommer #sol #snø #regn #sattpåspissen #diverse #samfunn

8 kommentarer
    1. Det var veldig artig å lese alle punktene og jeg føler meg så enig i det ! Ha en kjempefin dag videre 🙂 Håper sommervarmen kommer til Nord også i år!

    2. Jeg har bodd tre år i Alta, og vært mange somre i Nord-Norge, jeg kjenner til det med PØLSER og varm kakao som hovedmat i 17.mai-toget…Eller det fant vi stort sett ikke…for det var så kaldt.. Jeg kjenner til kjempevarme i mange dager, og lue og vindjakke på hytta noen dager etter… Jada, kjenner til det, og synes dere er tøffe. Jeg har alltid følt meg som en snuppete byfrøken når jeg er nordpå, selv om jeg ikke er spesielt snuppete av meg i sammenhenger HER NEDE 😀 he-he

    3. frodith: Hehe, vi tar det med et smil 🙂 Pølse og kakao, er det ikke det vanlig andre steder? Tok det bare for gitt at det var det 😛 17 mai i år var en kald affære med skjerf og god jakke, men kler man seg etter været går det meste bra. Idag var det barneløp i byen, masse småunger som løp i haggel. Tidlig krøkes! Man formes jo litt etter hvor man bor vil jeg tro. Vi mennesker er fin sånn, tilpasningsdyktig som bare det.

    4. Jeg bor i Rogaland men med røtter i Alta. Mitt inntrykk over alle somrene jeg har tilbragt i nord, så var det alltid et værskille. Var det fint nordpå, var det surt hjemme. Og motsatt. Uansett har jeg ALLTID hatt fine sommermåneder i nord. Det er innstillingen man må endre. Og kanskje antrekket 😉
      Der har søringene en del å lære.
      Så på med shorts, skinnlue og hansker. Sommeren finnes i hjertet!

    5. ordeneskraft: Presis! Vær vill vi alltid ha, uansett. Eksempelvis griller vi på 17 mai uansett vær. Er det riktig dårlig vær ‘griller’ vi kanskje innomhus, men hamburger og koteletter må man ha. Merkelig det der, bruker å være slik i Finnmark når jeg besøker bestemor også. Selv om vi har ganske likt vær, så er det alltid fint når jeg drar dit 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg