Tiden går sakte når man venter på telefon fra kirurgen

Hadde en telefon avtale med kirurgen som skal fikse meg ny pupp idag. Ville helst ha møtt han personlig, men det var visst ikke mulig. 

 

Positive surgeon on phone working at a computer
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

« I henhold til avtale er det avsatt time for telefonkonsultasjon ved Plastikk og håndkirurgisk poliklinikk Tromsø. Legen vil ringe deg i løpet av sin arbeidsdag »

Stod opp tidlig i morges, ønsket å være våken, klar til å ta en god samtale over telefonen. Nervøs som bare pokker, liker best å ta slike samtaler ansikt til ansikt. Har jo truffet mannen før, å vet han kan være litt kvass av seg, går ikke rundt grøten for å si det slik. Enda en grunn til at det ville vært best å møtt han personlig.

Slow Time
Licensed from: kvkirillov / yayimages.com

Tiden tikket uhorvelig sakte, ventet og ventet… plutselig var klokken 15.45, telefonen ringer! Jeg skjelver, hvorfor dirrer hånden min sånn? Skal jo bare snakke pupp, har jo gjort det mange ganger før uten problem. Han hadde tydelig lest oppfølging fra klinisk ernæringsfysiolog, å spurte hvordan det gikk med vekta nå? En som faktisk leser relevant informasjon fra andre, hurra! 

Utsettelse av brystrekonstruksjon
Skulle egentlig få ny pupp nå i vår etter planen, men vi ble enige om å utsette. Han forklarte at de er avhengig av god sårhealing, å for å ha det må de vite at jeg kan ta til meg næring. Sa til han at mitt ønske er et godt resultat med færrest mulig inngrep og komplikasjoner. Han hadde pratet om fett transplantasjon tidligere, men for å gjøre det må man ha fett å ta av. Dette er noe som de gjør om man går opp eller ned i vekt for å få symmetri. Det har seg nemlig slik at en kunstig plast pupp ikke har eget fett, den vil derfor ikke følge vekta. Skal jeg ha et penest mulig resultat, bør jeg ha en høyere vekt før inngrepet. Bortimot 50 kg ville være ideelt, men han så at det kanskje var urealistisk. Kirurgen ville derfor at jeg kom meg tilnærmet 45 kg og at almentilstanden var god nok. Fatigue er nemlig ikke det beste å ha med på lasset når man skal rekonstruere. Han skulle ringe meg tilbake i september å høre om det var noen fremgang, godt de følger opp. Før han la på sa han at jeg ikke trengte å føle stress med vekta, operasjonen kan vente.

Det er sårt å måtte utsette det å føle komplett som kvinne. Men noen ganger må man være ærlig med seg selv, å faktisk utsette for å ha større sjanse for å få fine pupper!


Med klebe protese

Den siste tiden har vært ganske tung psykisk så vell som fysisk, det er med blandede følelser jeg legger puppene på hylla (bokstavelig talt, de er jo avtakbar for øyeblikket). En sorg over å måtte være flatere enn en pannekake enda lengre, spesielt i sommermånedene. Jeg har aldri vært forfengelig, men kunstige plastpupper blir svett og ekkel i varmen! Samtidig er det en lettelse å vite at jeg har tid, operasjonen stikker ikke av.

Puppesukk hilsen

Mia

PS: Om du lurer på hvorfor jeg skriver pupper i flertall, så kan du lese Jeg har nye pupper i skapet!

#frustrert #helse #telefon #kirurg #lege #konsultasjon #venting #oppgitt #pupp #rekonstruksjon #brystkreft #helse #nypupp #enpupp #nullpupp #tilbaketillivet #kirurgi #operasjon

2 kommentarer
    1. Du er en vakker kvinne som har gått/går gjennom en forferdelig sykdom. Kjedelig å måtte vente, men likevel bra de tar hensyn til helsa. Pupp eller ikke pupp, du ser nydelig ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg