Forbaska lei av å være sliten

Torsdag var vi i fjæra en tur, noen meter vandring fra bilen, det bør de fleste takle helt fint. Var sliten fra før, har jo konstant fatigue, men siden den lille turen har jeg vært helt satt ut. Det verker intenst i hvert et fiber i kroppen. Har tidligere sluppet unna hodepine når fatiguen står på, nå har også det meldt sin anskomst. Musklene, skjelettet, klarer ikke bøye fingrene normalt engang. I hele går lå man på sofa, det gjorde godt… men er fortsatt like utmattet. Tenk dere influensa og gang det med 10, muligens mer.

Er så forbaska lei av å være sliten!

frustration
Licensed from: clearviewstock / yayimages.com

Alle mennesker vil fungere normalt, å når kroppen min brøler -NEI! Så blir jeg stadig bekymret. Kommer jeg til å klare to uker på Montebellosenteret med fysisk aktivitet? Vell, de vet ihvertfall at folk kommer med ekstra bagasje. Får utnytte muligheten til å hvile litt ekstra på stille-rommet deres denne omgangen. 

Fatiguen skaper fustrasjon og bekymring om fremtiden

Men den største bekymringen min er… vil jeg klare å studere til høsten? Når fatiguen setter meg så kraftig ut at jeg ikke klarer å fokusere, ikke klarer å tenke. Hvordan skal da studier gå? Det blir et nederlag for meg om jeg ikke klarer det. Livets regnestykke går ikke opp. Hus, barn, utdannelse og jobb før jeg er 40? Det er mildt sagt frustrerende å vite at noe kanskje må vike. Den trygge rammen med jobb og bolig, eller ønsket om barn? Hvordan kan et menneske velge…Hvordan ville du valgt?

Det er kanskje litt vell urealistisk og naivt, men håper stadig på den ultimate løsningen. Svaret på hvordan bli kvitt senvirkninger etter cellegiften, og ikke minst noe å føre bak er lik tegnet på det umulige mattestykket livet har servert meg. Nevnte jeg hvor elendig jeg er i matte?

Full av spørsmål, men få svar. Kan ikke noen bare gi meg fasiten, så er man ferdig med saken. ‘Hva om…’ listen min begynner å få litt for mange punkter. Den logiske delen av meg forstår hvorfor spørsmålene dukker opp, det er normalt når helsa skranter. Men den samme siden finner ikke de svarene man leter etter.

Jeg er så lei av å ha et hode og kropp som ikke fungerer. 

En forbaska mektig sliten hilsen
Mia

PS: Nyt de gode dagene alle sammen!

#fatigue #senvirkning #livetetterkreft #tilbaketillivet #helse #utmattet #sliten #hverdag #personlig

9 kommentarer
    1. Jeg forstår godt at du er lei og sliten av å ha det slik. I tillegg til å hanskes med sykdom og etterdønninger, så er det forferdelig krevende å gå slik og kjenne på hva om og hva hvis.. Det er psykisk belastende å ikke vite hvordan fremtiden vil bli.
      Mitt eneste råd er å ta en dag av gangen. Glede seg over hvert fremskritt man gjør og prøve å leve i nuet. Det er i alle fall det jeg selv prøver å gjøre.
      Varm klem til deg.

    2. ordeneskraft: Tusen takk for gode og oppmuntrende ord 🙂 Skal snart reise til Montebellosenteret, hjelper nok litt å treffe andre som vugger i samme båt. He… kreftlegen henviste meg til psykolog, men jeg fikk avslag gitt!

    3. Jeg nyter dagene, og dagen her har vært flott etter påsken var over. Så jeg er rimelig fornøyd i dag. Høres helt jævlig ut å ha det sånn, så jeg er veldig takknemlig for at jeg er lite syk, og ikke har større problemer enn litt hodepine i støytan, og en hjernehinnebetennelse som kommer annenhvert år.. Jeg VET at jeg har mye å være glad for, og setter pris på det 🙂

    4. frodith: Ikke alle dager er like ille, men godt å lufte litt frustrasjon. Håper solen pigger litt opp, kanskje finner jeg noen hestehover når jeg reiser til mer eksotiske strøk ‘sørover’ i landet? 🙂
      Hjernehinnebetennelse hørtes ikke videre koselig ut :s

    5. Så uheldig du har vært i din unge alder, men viktigst av alt: STERK! Jeg kan ikke forestille meg hvordan ting har vært og er i din situasjon, men jeg vet hva utmattelse er, og det er hardt å være så sliten at til og med hvile gjør vondt. Masse lykke til på bedringens vei. Sender gode tanker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg