Skjelett i menneskedrakt

I går viste vekta hele 38 kilo, klarte ikke unngå å juble litt innvendig. En hel kilo mer enn hva man startet på!
 

Cropped shot of a woman stepping a pair of scales
Licensed from: phovoir / yayimages.com

Fortalte det til min samboer, men i et lite sukk sa jeg samtidig -Kan ikke juble for høyt enda… Der hadde jeg rett, i dag var den nede på 37,2 kg igjen. Forbaska vekta som lurer folk på det viset! Nå har den jo holdt meg for narr mange ganger før, er en grunn til at man ikke danser rundt i glede ved første øyekast. Venter alltid en uke, holder den seg stabil, så tror jeg kanskje på den… men bare kanskje. Nå hadde den sneket seg opp litt etter litt over flere dager, så hadde et håp om at det faktisk var fremgang. 

Så meg i speilet… den lille friske puppen er borte, rumpa er borte. Bein og sener stikker ut både her og der, det er lite vakkert. Hvem fant ut at supertynn var ensbetydente med pent? Må si meg sterkt uenig, ikke er det pent og ikke ser det friskt ut. Om du skal missforstå meg, så gjør det riktig! 

Føler meg som et skjelett i menneskedrakt!
 

Human Anatomy
Licensed from: 3quarks / yayimages.com

Skulle nesten tro jeg bare har tredd et lag skinn utenpå skjelettet til tider. Ja, også de mest nødvendige organene selvfølgelig, litt støffing må man jo ha. Blir ikke overasket om det en dag skrangler når jeg går!

Hvem skulle tro det ville bli så vanskelig å komme seg opp i vekt. Våger nesten ikke tenke på hvor lav den kunne ha vært uten daglige næringsdrikker…

Mvh

Mia

#vekt #undervekt #skjelett #helse #kropp #litepent #tynn #supertynn #tilbaketillivet 

6 kommentarer
    1. Det er sjeldent man hører om de som må opp i vekt – men når jeg gjør det så virker det neimen ikke lett! Synes du er flink som prøver! 🙂

    2. Lene: Nei, tror mange trår litt stille i døren om de sliter med det. Man får jo høre litt forskjellig. De fleste vet nok kanskje ikke hvilket utslag det har på kroppen når man er undervektig. Tusen takk! Jeg skal over grensa til normalvektig! 😀

    3. Så forbaska at den vekta lurer deg slik! Jeg kjente jeg ble så glad når jeg leste at du hadde lagt på deg. Men trist på dine vegner at det ikke stemte.
      Jeg håper virkelig at oppholdet du skal på gir deg gode tips til å nå målet. Det er nok en hard kamp, men du er sterk. Du når målet ditt, det er jeg sikker på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg