Dag 21-25 av 30 dagers utfordring med korssting!

Denne omgangen måtte jeg faktisk ut på boden å rote litt, det viste seg at noen kits hadde blitt forglemt der ute. Takket være denne utfordringen har de nå blitt plassert godt og trygt sammen med de andre.

Dag 21. Stæsj

Noen av kitsene jeg har liggende. Tanken er å få noen av disse unnagjort før jeg strekker meg etter gulroten om å lage egne design igjen.

Dag 22.310

310 er vell den mest brukte av DMC, forbinder den gjerne med attersting. The final touch!

Dag 23. Favoritt tema

Helt egentlig er ikke dette noe favoritt tema å brodere. Det må være alver, feer og andre mystiske skapninger. Men det har seg slik at når jeg begynte å rote igjennom de ferdige broderiene mine, så viser det seg at søte eller rare dyr i forskjellige varianter går igjen. Enda merkeligere er det at katter ser ut til å være i fokus… nevnte jeg at jeg er et hundemenneske? 

Dag 24. Fiber

Må vell si at DMC og Anchor troner høyest i kvalitet, aldri opplevd at de har fått nupper eller floser seg til på noe annet vis. Har en mengde umerkede broderidukker, disse bruker jeg utelukkende til aggressivt korsting eller lignende. De er et herk å brodere med, glir ikke like lett igjennom stoffet, og får en mengde nupper. Det hadde sikkert ikke gjort noe om jeg ikke var vant med DMC og Anchor. Å jeg er ikke den som er opphengt i merkevarer! 

Dag 25. Tekstil

Visste jeg hadde mengder med broderistoff liggende ute på boden, mesteparten har jeg arvet. Tok det med meg inn å gikk igjennom hver og en, nå ligger de trygt lagret i plastikk bokser innomhus. Her snakker vi store verdier i broderistoff av forskjellige typer og kvaliteter! Gulroten om å lage flere egne design lokker enda kraftigere når man ser så fin aida som ligger å venter.

Det er så gøy og motiverende å få en ordentlig gjennomgang av det man har liggende i skuffer og skap.

Mvh

Mia

#crossstitchitsfun #crossstitch #xstitch #broderi #naalogtraad #nålogtråd #hobby #hånarbeid #utfordring #dmc #anchor #aida 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg