Undervekt er ingen spøk!

Sist jeg skrev noe om vekta var jeg overlykkelig, den hadde jo økt med hele 0,5 kg! Gleden var kortvarig, plutselig hadde den sunket tilbake til 37 kg. Hvordan kunne det skje?

Har konkludert med at straks jeg slapper av, så daler den igjen. Det er en konstant kamp med meg selv, må hele tiden tenke på hva jeg spier og når jeg spiser. I forhold til samfunnet og slankehysteriet har jeg et motsatt problem. Mine tanker dreier seg om å få i meg riktig mengde næring, er man vill og gal, så blir det lite til middag. Jeg har ikke den luksusen at man kan slenge innpå noe snadder en time før biffen ligger på tallerkenen…

Den som sier det er enkelt å være tynn kan ta seg en bolle, undervek er ingen spøk.

Jeg har næringsdrikker som skal hjelpe meg opp, etter avtale med klinisk ernæringsfysiolog skulle jeg drikke to stykker om dagen. Kunne ikke love noe, men ville gjøre et tappert forsøk. Kan vell greit si det ikke gikk så veldig bra, hvem klarer å drikke to milkshakes om dagen? Det er nesten den konsistensen Nutridrink har, kvalmende når mengden blir for stor. Sverger derfor til compact, samme næringsinnhold, men mindre flaske.

Hadde ny oppfølgingssamtale over telefonen med klinisk ernæringsfysiolog i går. Forklarte at det er litt vanskelig å få i seg to næringsdrikker om dagen, man blir rett og slett mektig lei av mini-milkshake. Vi kom fram til at jeg nå skal forsøke en compact og en juice basert om dagen. Egentlig er det samme faen hvilken jeg drikker, bare at jeg får i meg noe næringsrikt!

Slenger ut denne i tilfelle det er noen diabetikere som har behov for næringsdrikk, Diben.

If all else fails, så skal jeg forsøke Calogen extra shots. Det er en energirik fettmulsjon, bare det tanken gir litt frysninger. Regner med det høres verre ut enn det er.

Da er det bare å hive seg rundt å forsøke på nytt, kanskje vil kiloene komme denne omgangen? Skal sies at jeg klarte å kjempe meg opp til 37,3 kg etter at jeg merket vekta hadde falt igjen. Det er å holde den oppe, å helst øke den som er problemet. 

I dag skuffet vekta meg enda mer…

Som vanlig gikk jeg på vekta i morges, jeg var ved godt mot, dagen før var den jo som nevnt 37,3 kg. Skuffelsen ble enda større… 36,9 kg! Har så lenge klart å holde meg unna det 6-tallet, håpet jeg aldri skulle se det. I forhold til inntaket med mat i går skulle man tro vekta ville svinge en helt annen vei. PMS-oppblåst og monstersugen på snop, i tillegg til mat ble det inntatt en sjokoladeplate og en pose popcorn med ekstra smør. 

Min hylle i kjøleskapet er fylt med…

For å si det mildt, det er faen meg ikke enkelt å gå opp i vekt!

Føler jeg spiser det jeg skal, selv om omverden kanskje ikke oppfatter det slik. Ønsker heller ikke å skape dårlige vaner, slik som overspising. Been there done that in the past, å vet hvor vanskelig det er å snu slike vaner i lengden. Men hvem kan motstå en lekker middag, au magen! Mitt ønske er å kunne få i meg det jeg trenger på en normal og sunn måte, uten å være overfokusert på når og hva jeg spiser. Begynner å bli ganske lei av å hele tiden tenke mat.

Hvordan er ditt forhold til vekta og mat?

Mvh

Mia

#undervekt #ettervirkning #kreftbehandling #senvirkning #kilo #næringsdrikk #næring #fett #mat #slankehysteri #samfunn #helse #energi #tilbaketillivet 

8 kommentarer
    1. Frøken grønn: Boblebuksen har vært min beste venn i vinter. Selv om dunjakken fra i fjor nå er ALT for stor, så er den best å bruke når man går tur. Ser litt pussig ut, men det får bare være 😛 Tusen takk Frøken Grønn <3

    2. Hjelp. Kan virkelig ikke være lett det der. Jeg var også på vekta i morges og irriterte meg fryktelig over å være gått opp i ferien. Må være tungt å ha det andre veien. Særlig fordi alle de forventningene i samfunnet til at det med å være tynn må være lett og flott. Håper du får en god helg. 🙂

    3. Tone: Ja, mange tror også at det ‘bare er å spise mer’ så går den fort opp. Hadde det bare vært så lett. Hehe, ferier er jo til for slikt da. Her går det i snop i helgene, spiste en potetgullpose i går til dessert når man koset seg med serie. Helg <3

    4. Kjære deg.
      Dette høres slitsomt ut. Kan ikke si jeg vet hvordan du har det, men vet hvor frustrerende det er når innsatsen man gjør ikke gir resultater. Håper disse “drinkene” gir ønsket virkning.
      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg