Fra ukontrollert rufsetroll til…

Jeg hadde begynt å bli veldig langhåret, ganske så rufsetroll på toppen. Tuppene på de lengste partiene var enda ganske cellegifttynne, og ellers var håret veldig slitt fra bleiking. De tynne tuppene vises best når jeg ikke har produkter i håret, lik bildet under. 

Har også nylig hatt en ny runde med hårfarging, denne gangen ble det egentlig ‘mislykket’, men ble faktisk fornøyd. Forskjellige toner i hele håret, i noen lys ser det lilla eller blått ut, i andre rødt. 

Håret dekte over ørene, og hadde begynt å få hockey sveis i nakken.

Dette ble min andre frisørtime siden håret begynte å spire! 



Kortere på alle kanter! Enda kunne nok frisøren ha vært mer dritistig når hun klipte nakken. Virker som de er redd for å klippe det for kort, selv om jeg sier de ikke skal være redd, våg å ta i. Hår vokser faktisk ut igjen, det er ikke det verste å miste.

Det er så sykt mye enklere å ha kort hår. Går hurtigere å tørke, krever mindre for å farge. Slipper lange uønskede hår på klærne, lettere å overse de små. Og ikke minst, håret kommer ikke i veien uansett vind og vær. Eneste minuset er sovesveisen, men den kan man fikse med litt vann og en hårføner.

Foretrekker du langt eller kort hår?

Mvh

Mia

#hårsveis #hår #frisør #rufsetroll #kontroll #nysveis #mote #style #hverdag

5 kommentarer
    1. Så flott du er :)! Selv har jeg alltid hatt langt hår, bortsett i fra under og en stund etter cellegiftbehandling for 3,5 år siden. Er helt klart veldig praktisk med kort hår, men er veldig glad for å ha fått langt hår igjen nå 🙂 De første 10-15 cm hos meg var ordentlig krøllete – skulle ønske det fortsatte 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg