Spillehelg med Diablo 3, endelig Season 5

Det er alltid like koselig å sette det meste av hverdagen på pause for å ta seg en real spillehelg. Ingen bekymringer, kun her og nå med spill og koselig selskap. Anbefaler alle til å trykke på pauseknappen til tider.

Endelig er season 5 her!

Det fine med ny season er at det alltids er noe nytt og friskt. På det viset kan vi som gjerne ble litt lei på forgående fint komme tilbake om ikke så alt for lenge, det gjør det også enklere for nye spillere å komme til. Spillet blir med andre ord ikke gjemt og glemt. Litt av sjarmen med Diablo 3 vil jeg våge å påstå. 

Hva er nytt i denne omgangen?

Ryddigere UI
Det er alltids små endringer, som ikke har så mye å si i det store bildet. Buffs har blitt ryddigere og renere, du slipper en lang liste av firkanter som bare er et torn i øyet.

Action bonus
Vi som spiller på data har ikke tidligere hatt action bonus på samme måte som konsollbrukerne. Nå får vi en lekker liten mastery bonus om man knuser, dreper, eller trykker på feller. 

Bonusene er fordelt slik:
Massacre (drep X mobs) – Bonus experience
Destruction (knus X objekter) –  Movement speed
Trap Mastery (trykk på X feller) – Resource generation

Season Rebirth
Noen ganger blir man jo ekstra glad i karakteren sin. Nå vil du ha muligheten til å spille din favorittkarakter på season! Noen ting er det verd å merke seg før man velger å rebirthe en karakter.

1. Du starter fra level 1. Playtime og den slags vil fortsatt være registrert på karakteren.
2. Alt utstyr vil bli sent til dine ikke-season karakterer. Du har 30 dager på deg å tømme postkassen!
3. Paragon, achivements ol. vil ikke følge med over til season
4. Du kan kun bruke rebirth på tre karakterer i en season

Fjernet season legendary
Ja, du leste riktig. Det er ikke mer legendary som kun finnes i season, nå kan alle få det samme gearet. Men de har lagt til Haedrig?s Gift som du vil motta ettersom du fullfører season chapters.

Du er garantert å få class gear i Haedrig?s Gift!

Her er det bare å glede seg til å få en stykk lekker karakter!

Class sets i season 5 er som følger:

  • Barbarian: Might of the Earth
  • Crusader: Thorns of the Invoker
  • Demon Hunter: The Shadow?s Mantle
  • Monk: Monkey King?s Garb
  • Witch Doctor: Raiment of the Jade Harvester
  • Wizard: Firebird?s Finery

Det er MYE mer som venter i selve spillet! Set dungeon, expanded zones, Greyhollow Island for å nevne noe. Se gjerne denne lille snutten for å få et lite innblikk i patch 2.4.0 og season 5.

Jeg har en tendens til å enten velge Monk eller Demon hunter, denne omgangen ble det derfor Witch Doctor. Forandring fryder sier de, får håpe det stemmer. Til nå skal jeg ærlig innrømme at jeg undrer litt på hvorfor jeg ikke orket å levle en tidligere. Vi får vente å se om jeg har samme mening når hun blir level 70, regner med å dinge utover kvelden.

Har du aldri spilt Diablo 3, vil gjerne prøve men orker ikke bruke penger på et spill du kanskje ikke liker? Spiller ungene i huset, men du vet ikke hva det dreier seg om?  Prøv det gratis! 

Spiller du Diablo 3, og hvilken class er din favoritt?

Mvh

Mia

#diablo3 #d3 #blizzardgames #witchdoctor #nyheter #gaming #nerd #spill #spillehelg #season5 #data #pc 

9 kommentarer
    1. Jeg er også i gang! Fikk en litt merkelig start i går. Det står der mer om på bloggen min XD
      Denne gangen spiller jeg Crusader i standard og Demon Hunter i Hardcore! Gleder meg til å få set dungen-vingene:)
      Lykke til med spillinga!

    2. Garden Gamer: Skal ta meg en svingom innom bloggen din. Fikk såvidt begynt i går kveld, nå har vi satt oss klar til mer spilling. Crusader er det evigheter siden sist jeg spilte, gubben startet en. Tror jeg har blitt forvent med hurtige classes 😛 Da er vi to som gleder oss!

      Lykke til du også, kos deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg