Drit i nyttårsforsettet, vær en bedre deg

Jeg har ingen nyttårsforsetter i år, jeg ser egentlig ikke vitsen. Hvorfor skal man love seg selv å slutte å røyke, spise sunnere eller trene mer? De fleste vet at de kommer til å bryte dem tidlig, all motivasjon forsvinner, å de neste ordene blir ‘fuck it!’

Anbefaler heller å gjøre det beste for deg selv, om du trår feil så gjør det ingenting. Få bedre fotfeste å gå videre, du er bare menneske. Jeg skal ihvertfall forsøke å være en bedre meg, men vet jeg kommer til å trå feil mange ganger. I fjor hadde jeg et mål, det var å trene meg opp igjen. Skal sies det ikke gikk helt etter planen, men kom meg ihvertfall på en liten fjelltopp i sommer. Kan vell greit si at nyttårsforsetter ikke har den samme klangen etter å ha danset med døden, det finnes en viktigere ting… å leve!

Hvorfor skal vi styre livet etter en hard lovnad som de fleste ender med å bryte, hvorfor holder det ikke å gjøre sitt beste?

Lev livet for faen!

Vært valg du tar er et veiskille, velg din vei. Ikke la andre diktere valget for deg. Dette gjelder ikke bare store avgjørelser, men alt som kan gjøre deg lykkelig. Om du trives med noen kilo ekstra, så gi en lang faen i hva samfunnet sier at du skal veie. Om du liker å tilbringe tid på et treningsstudio, så gjør det. Ingen andre enn deg selv bør velge hvordan du skal leve livet ditt.

Vi lar oss alt for lett bli påvirket av bildet av den perfekte A4 tilværelsen. 

Mye har gått regelrett ræva i livet mitt (A4-livet, eller?), men det betyr ikke at man setter seg ned å gir opp. Livet er alt for verdifullt til det. Den beste følelsen er å kunne gi noe videre til andre, den følelsen kan jeg leve lenge på. Og akkurat det skal jeg fortsette med så lenge energien strekker til. Den hjertevarme og gode følelsen, den anbefaler jeg flere å kjenne litt ekstra på.

Jeg skal ikke love meg selv noe, men jeg skal forsøke mitt beste i året som kommer. Det finnes ingen garantier her i livet, det må leves når man enda har muligheten. Jeg kunne ha skrevet mange flotte og gode klisjé setninger, som å tilbringe mer tid med de nær eller lignende. Men alt dette er innbakt i å gjøre det beste for meg. Jeg kan fylle den esken med hva enn jeg ønsker! Hva jeg trenger kan endres iløpet av året som går, jeg kan legge ting til i esken og ta ting ut etter behov.

Godt nyttår til dere alle sammen, håper du bruker 2016 til å være en bedre deg. Nyt livet!

Mvh

Mia

#nyttårsforsett #levlivet #a4livet #lovnad #mål #menneskeligåfeile #fotfeste #2016 #godtnyttår #levlivet #nytlivet #personlig #værenbedredeg

4 kommentarer
    1. Nyttårsforsetter schmyttårsforsetter. De er til for å brytes, for det er jo det alle gjør halvveis ut i januar. Så jeg legger ingen planer om hva jeg SKAL gjøre i 2016. Likevel så har jeg på følelsen av at dette blir mitt år 🙂

    2. DER sa du det! LEV LIVET FOR FAEN! heilt enig me dæ! Godt nytt år til dæ! Syns d e flott at du e Alt anna enn A4!
      Nyttårsklem sendes din vei!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg