Litt kjøtt på beina til jul

En gang i tiden så var jeg over grensa på BMI, jeg skal nå være totalt ærlig med dere. Slanking krevde stålkontroll og viljestyrke, men å gå opp i vekt viser seg å være vanskeligere. Jeg kan ikke tvinge kroppen til å legge på seg, jeg kan spise mer, men hva nytter det når kroppen ikke vil? Det å anta at slanke mennesker har det enkelt er et skjevt bilde av virkeligheten. Her sitter jeg med ribbein og hoftebein som stikker ut, med et frisk bryst som har forsvunnet. Så lite at det ikke finnes proteser til den andre som er ‘like liten’, jeg er less than zero!

Her sitter jeg undervektig med mine 37 kg

_jxwoTGOHj

Etter ny time hos klinisk ernæringsfysiolog har vi kommet fram til at jeg skal forsøke 25 ml Nutridrink compact protein om dagen. Jeg kunne greit drikke den fordelt utover en hel dag, så trengte ikke bælme i meg hele med engang. Om det går greit, så kan jeg økte til to flasker.

Skal nevnes at type utsagn som ‘du kan spise alt du vil’ provoserer en god del. Man skal spise godt og variert, man skal ha alle næringsstoffene som kroppen behøver. Jeg har ingen dårlig samvittighet for å spise snop, men skal da for pokker ikke leve av godteri, kaker og is.

All I want for christmas is some meat on my bones!

Cartoon skeleton
Licensed from: bruno1998 / yayimages.com

I morgen skal jeg ta turen innom kreft poliklinikken å hente resept fra onkologen på nutdridrink. Han skal ha søkt til HELFO om å få det dekt, så da er vi spent på om jeg må legge ut på apoteket første runden. 


Noen anbefalte smaker jeg bør gå for?

Mvh

Mia

#tilbaketillivet #næring #ernæring #oppfeiting #kjøttpåbeina #helse #undervekt

4 kommentarer
    1. Drakk de dær i 3 mnd etter operasjon :/ anbefale cappuchino 😊
      Syns du e kjæmpetøff mia😊
      Æ e i prosessen med å gå ned i vekt, har bare eb magesekk på 20 % igjen. Slit litt med det samme som du, bare at æ ska ned i vekt. Men ingen mat løst, kroppen tar ikke opp næring, kvalme å oppkasst kvært måltid.
      Æ heie på dæ😊😊

    2. Etter vi ble operert så testet vi sjokolade og den var helt grei. Nå reagerte jeg på den, så har ikke orket å teste noen av de andre smakene nå når vi kan spise litt normalt igjen.
      Som sagt, om jeg kunne ha donert litt av min overflod til deg så hadde jeg gjort det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg