Kreftforskning i Tromsø

Idag har jeg vært på tildeling av forskningsmidler ved Kreftforeningen i Tromsø. For en fantastisk dag med flotte mennesker, rørende historier og god underholdning. Sist men ikke minst, det å kunne se hva pengene går til, å kunne se personen bak forskningen setter det hele i perspektiv. Hun ene forskeren satte sine spor hos meg, hun gliste fra øre til øre når hun fant ut at akkurat hennes prosjekt fikk midler. Om hennes entusiasme  og engasjement gjenspeiles i forskningen, ja da lover det godt.

Jeg ønsker med dette å vise alle som tviler der ute at alt du gir til kreftsaken går til et godt formål. Totalt 207 millioner norske kroner ble gitt til forskning, tenk det! Disse pengene har akkurat DU vært med å samle inn. Universitetet i Tromsø fikk 6,7 millioner til tre forskjellige prosjekter. 

Hurra for Kreftforeningen som gjør det hele mulig! Uten dere ville det ikke ha vært noen tildeling av forskningsmidler. Vi er evig takknemlig for all innsatsen og jobben dere gjør daglig.

Les artikkelen og intervjuet fra iTromsø her.

Det var en ære å holde en liten tale til forskerne, der jeg fikk fortalt hvor viktig forskning er for meg som en tidligere pasient. Jeg er ikke den beste til å ta imot komplimenter, blir ganske flau og litt ydmykt. Så om jeg kniste det litt bort, så er det forklaringen. Tusen hjertelig takk for alle gode tilbakemeldinger etter appellen, dere er alle så flotte!

Temaet er kanskje tungt og sårt, men håpet gir oss lys. Det å leve på best mulig måte, med minst mulig bivirkninger av medisiner. Det er vell i bunn og grunn det man jobber for, livet. Det var to flotte jenter der, som sammen med sin mamma virkelig vet hva det vil si å verdsette livet. Du kan følge denne flotte damen via hennes blogg, Det handler om å leve.  Der forteller hun åpent og ærlig sin historie med brystkreft, og hvordan det er å få beskjeden vi alle frykter, spredning.

De flotte jentene hennes har med ivrig engasjement startet sin egen måte å samle inn penger til kreftsaken. Ei lager flotte armbånd, som hun tar 130 kroner stykket for. Ble sittende en stund før jeg klarte å bestemme meg, de var jo alle så fine! De har også en egen innsamling på Kreftforeningens nettside, under den ærlige tittelen Støtt KreftforeningenGå gjerne inn å gi deres støtte. 

Les mer om deres historie på Nordlys (pluss artikkel)


Stolt eier av dette flotte armbåndet!

Jeg oppfordrer alle til å støtte kreftsaken på den måten som passer deg best. Din støtte, uansett hvor stor eller liten vil hjelpe oss mot målet! Din støtte hjelper å holde liv i håpet vi alle sitter med. Jeg håper at bildet øverst på siden vil kunne gi deg et visuelt bilde av hvor pengene går, at det faktisk sitter noen her i 9000-byen å får utført sin forskning takket være din støtte!

La oss avslutte med en CELLFIE!


Humor er viktig i hverdagen

Støtter du kreftsaken?

Mvh

Mia

#kreftforeningen #kreftforskning #forskning #uit #unn #kreftsaken #kreftrelatert #cellfie

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg