Pappa lærte meg hvor fløten kommer ifra…

Når jeg var liten brukte jeg å spørre mer enn ti vise kan svare i følge min pappa. Han var en ordentlig spøkefugl til tider, og noen ganger dukket skrønemakeren opp i han.

Jeg visste at melka kom fra kua, men hvor fra kua?

Pappa, hvordan gir kua oss melk?

Dutch black and white cows
Licensed from: Ivonnewierink / yayimages.com

Pappa forklarer 
Kua har jur med fire spener, han trakk pusten og fortsatte. Nesten som puppene til mamma, bare at de er plassert under og lengre bak. Ut fra beskrivelsen forstod jeg hva han mente. Men pappa, hvorfor har vi forskjellig melk i butikken? Han ser tankefull ut, hvordan forklare uten å få flere spørsmål. I den ene spenen har kua vanlig melk, den andre sjokolademelk, den tredje jordbærmelk og den fjerde skummamelk. 
Og oksen, ja han melker fløte! Sa han med et stort smil og rungende latter.

En barnelærdom man ikke glemmer med det første, jeg trodde faktisk på det i ganske mange år. Ettersom jeg ble eldre forstod jeg jo hva denne ‘fløten’ innebar, og om du ikke visste det så melker faktisk ikke oksen fløte! Ler like forbanna godt hver gang jeg tenker tilbake på hvor uskyldig men godtroende et barnesinn kan være, og hvor godt pappa lo etter at djevelen dukket opp i han.

Shall we make some cream baby?

Fashion cow
Licensed from: zabudailo / yayimages.com

Ble du lurt av dine foreldre når du var liten?

En lattermild hilsen

Mia

Ønsker du å lese om flere offer, så er denne noe for deg, 15 Hilarious Lies That Show How Evil And Manipulative Our Parents Can Be​

#humor #fløte #melk #ku #okse #barnelærdom #uskyldigbarnesinn #djevelen #pappa #skrøne 

20 kommentarer

Siste innlegg