Kosekveld med Ungdomsgruppen i Kreftforeningen

Endelig strakk kalenderen til at jeg fikk tatt meg en tur sammen med UG (Ungdomsgruppen i Kreftforeningen). Har lenge tenkt på det, men i vinter var man selv under behandling. Etter den tid har alt mulig annet ballet på seg, men nå var det UG sin tur! 

Meget kort fortalt, UG er for de mellom 15 og 35 år som er berørt av kreft på en eller annen måte. Faller du innenfor den ekstremt korte beskrivelsen, så anbefaler jeg å ta en nærmere kikk på ug.no.

Jeg ble gledelig overasket over at jeg ikke var den eldste i flokken. Skal sies jeg var litt bekymret for at mine 29 år kunne være litt i eldste laget for aldersgruppen som var beskrevet. Der tok jeg feil! Hvorfor nevnte dette? I tilfelle akkurat du tenker det samme, legg den tanken på hylla med det samme.

Tasty Pizza
Licensed from: daniel_cozma / yayimages.com

Vi startet kvelden med pizza på Peppes og selvfølgelig litt småprat, greit å få snakket med noen i forskjellige aldersgrupper. Det var forfriskende, og ikke minst utrolig koselig. Omsider ruslet vi opp til kinoen. Her hadde de leid hele sal 6 til oss, så her kunne vi sitte hvor vi enn ville.

Popcorn and Movie Tickets Isolated Closeup
Licensed from: dehooks / yayimages.com

På lerretet rullet filmen Me and Earl and the dying girl. Se trailer nedenfor, jeg velger å ikke nevne stort om hvordan filmen var, i fare for å avsløre litt for mye.

Som nevnt, les litt om UG. Virker beskrivelsen og tilbudene noe som kunne ha passet for deg, bli medlem. Ikke tenk for mye, bare meld deg inn. Ta ett steg av gangen, etterhvert bli med på en slik koselig lavterskel kveld der det eneste som kreves er at du faktisk møtte. Spis god mat, ha hyggelige samtaler om hvilke filmer som er verd å se på kino, vær sammen med andre uten å fokusere på sykdom.

Sannheten er at kreft ofte forbindes med eldre, her kan man møte ungdom og unge voksne. Det er noe helt annet enn det man treffer på andre arenaer. Og akkurat derfor er det så viktig at de bringes mer fram i lyset, at folk får vite om at de er der. Og at de samme unge menneskene får vite at det slettes ikke er noe skummelt å møte på et arrangement som UG har gående. 

Er det en ledig luke neste gang, så kommer jeg da også.

Tusen takk for at jeg fikk tilbringe kvelden sammen med dere, for en koselig gjeng!

Mvh

Mia

#kreftrelatert #kreft #ug #ungdomsgruppenikreftforeningen #tilbaketillivet #kosekveld #kino #meandearlandthedyinggirl

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg