Er herved frivillig i Kreftforeningen

I går var jeg på basiskurs hos Kreftforeningen i Tromsø. Ble så glad over oppmøtet, masse flotte mennesker. Håper samtlige blir frivillige i de forskjellige grenene som Kreftforeningen har. Kurset var en suksess vil jeg påstå, fikk en fin innføring i Kreftforeningen og deres arbeid. Hva som forventes av oss frivillige med mer. Håper jeg ikke avbrøt hun som holdt kurset for mange ganger, har en tendens å bli litt vell engasjert. Ett steg på veien er vell at jeg selv ser at det kan bli litt mye, å må jobbe med å holde litt tilbake, lytte mer til tider. Det er alltids tid og sted til å skravle engasjerende rundt temaer som måtte dukke opp. 

Fikk framsnakket Vardesenteret, håper jeg klarte å presentere deres storartede arbeid på en grei og forståelig måte. Er som nevnt tidligere vanskelig å sette ord på en plass som betyr så mye, som gjør så mye forskjellig. I korte trekk, et fristed på sykehuset for kreftrammede og pårørende. En plass å trekke seg tilbake, til å le, til å prate, til å være seg selv med kreften/behandlingen. En plass man opplever å bli forstått på godt og vondt, en plass med samhold. Forsøkte å si det kort, men man kan ikke forklare noe som gir så mye i så korte trekk, finner ikke ordet som beskriver det godt nok. 

Det er så varmende og gledelig å se at så mange i denne byen brenner for frivillig arbeid. At de ønsker å gi av seg selv, av sin tid. De som tar steget videre å blir frivillige vil oppdage at det vil gi dem så mye mer varme i hjertet. 

Føles så bra å endelig kunne kalle seg for frivillig i Kreftforeningen, å endelig virkelig kunne gi litt til de som kommer etter. Det viktigste en pasient trenger er å bli hørt, at noen lytter. Man trenger ikke nødvendigvis gjøre så mye, bare å være tilstede, være medmenneske, vise omsorg. Det å være. 

Skal gjøre mitt ytterste for å leve etter Kreftforeningens verdier, TÅRE!

Water drop vector
Licensed from: AStudio-1 / yayimages.com


Et annet håp som jeg har er at kanskje akkurat du, som leser dette kunne ha tenkt deg å starte som frivillig. Har du for mye å gjøre? Vell det finnes mange måter å gi på, man kan for eksempel strikke luer via Kjærlighet og varme på veien. Finn det som er riktig for deg, men en ting lover jeg deg, uansett hva du velger så vil du få noe igjen. En følelse som man ikke kan hente noe annet sted enn akkurat i det å gi av seg selv.

Håper jeg en dag møter akkurat deg på en aktivitet via Kreftforeningen!

Mvh

Mia

#frivillig #frivilligarbeid #vardesenteret #kreftforeningen #kurs #basiskurs #tilbaketillivet #medmenneske #omsorg #glede #kreft #brystkreft 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg