Har du møtt Trollet?

Jeg liker å omtale kreft som et troll, et sinna og stygt troll. Noen troll er ganske harmløse, de har ikke tillatelse til å være der, men gjør ikke stort utav seg. Så har vi troll som er ganske så sinna av seg, de hissige trollene i varierende grad. Disse trenger sterkere skyts for å bli kvitt. 

Du kjenner kanskje uttrykket å trolle, det folk gjerne gjør i kommentarfelt på internett. Løst oversatt, de er en pest og en plage som bare er ute etter å irritere andre.


Synes Medikidz gjenspeiler slik jeg ser for meg kreft, her ‘snille’ troll.
 
Slik kastet jeg trollet ut!

Trollet flyttet inn i puppen min, jeg oppdaget at han holdt på å etablere seg og dro til legen. Man blir ikke akkurat blid når man finner ut at en troll-djevel holder på å snekre bolig, uten tillatelse! Han droppet hele søknadsprosessen, den sniken. 

Jeg rev ned mannskiten, fjernet hele tomta. Her skulle ikke noe troll få bo i fred! For i tillegg til å rive ned huset og pløye tomta med jorda, så forpestet jeg området med gift. Gjorde all ny jord ubeboelig for trollet. Dette må gjøres over tid, slik at trollet gir opp å finne seg ny tomt.

Det føles godt å være kvitt den stygge troll-djevelen!


Fra Medikidz. Les gjerne innlegget om bladet her.

Men ikke alle er så heldig, jeg vet ikke engang om jeg er så heldig (ennå). Hos mange flytter trollet tilbake opptil flere ganger. Det kan være samme trollet, eller et nytt troll. Hos mange blir trollet boende, de kaster stein og peiser på med gift, men trollet klamrer seg fast med nebb og klør. Han kan være faen så sta! Mange blir nødt til å leve med trollet, som bare lager bråk og faen. Og andre… trollet er ingen god gjest for å si det slik.

Har du møtt Trollet? Eller kanskje kjenner du noen som har det. Det dumme er at de fleste av oss har vært borti han på en eller annen måte. De fleste av oss vil oppleve at vi selv, eller en nær får denne ubudne gjesten inn i kroppen. 

Mvh

Mia

#kreft #brystkreft #tumor #troll #galgenhumor #sykdom #kreftbehandling #helse #kreftrelatert #gift #cellegift

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg