Tantungens 10 årsdag!

Egentlig hadde hun bursdag 28 mai, hurra! Men det er enklest for voksne å legge all feiring til helgen. Lørdag var for oss voksne, søndag blir det barnebursdag. Tenk, hun blir 10 år. Tiden går så fort. Det er da ikke så lenge siden hun var baby, med sutta i munnen og koseteppet under nesa. Mamma hadde pratet i telefonen med henne tidligere, da hadde hun sagt – Tenk, når jeg er 20 år, så er Ada 10 år.

Jeg var sikkert mer spent enn ungen når det kom til gaven. Elsker å gi gaver, denne hadde jeg kjøpt til over lengre tid. 


Gavetid!

Jeg hadde fylt en veske med diverse saker og ting. Jeg er gudmor og tante til knerta, hun fyller trossalt 10 år. Da fortjener hun en voksenveske, litt sminke, smykker av diverse slag, kjole, hårbørste, skritt teller og diverse annet krims krams. Hun er glad i å pynte seg, så nå får hun mye å legge i både smykkeskrin og sminkeskuffen. 


Bordet ble fort fullt. 

Hadde kjøpt sykkelsete trekk til henne, slik at hun kan sykle selv om det har regnet ute. Den kunne minne litt om en dusjhette med merkelig fasong. Litt gøy må man ha det, så den ble ett kledelig hodeplagg. Kan nesten minne om en kryssning mellom sixpence og dusjhette.


Sixpence eller dusjhette?

Ser ikke ut til at jeg fikk krøller når håret begynte å vokse ut, det kan enkelt løses med litt gavebånd. 

Tar det som ett godt tegn når ungen sprang på badet for å prøve kjolen, knipset på seg øredobber og noen smykker. Under kjolen, festet i tightsen hadde hun skritt telleren. – Hvor mange steg har jeg tatt nå? var en setning som gikk igjen utover dagen.

Det luktet godt i hele leiligheten, min søster hadde hjemmelaget pizza i ovnen. Det smakte! Siden tantungen skal ha barnebursdag i morgen tok vi å dekorerte muffins i mange fine farver. Ungen var kjempeflink å hjelpe til med dekoreringen. 


Muffins til barnebursdagen.

Jeg og ungen tok oss en tur på rommet hennes. Det er jo rene prinsessetårnet, ikke bare har hun fint rom, men nydelig utsikt. 

Det er bra fint på Brensholmen. Enda finere er det om man rusler opp til Ørnfløya, stien går rett bak huset deres.


Ungen nyter utsikten.

Hun fant fram denne capsen til meg med grønne og sorte fletter. Ble jeg ikke lekker?


Kanskje jeg skulle ønsket meg slik hårfarge? 

Alle hundene liker leiligheten til min søster av en eller annen grunn. Lenny blir rene ungdommen når han kommer hit, kan gnukke og gnikke seg på teppet. Han har funnet ut at sakkosekken er en fin soveplass, i ekte tibbe lynne mener han at den er nå hans. 


Lenny fikk også være med i bursdag.

Min tante og onkel kom også på kaffe og kake. Min søster hadde laget sin spesialitet, pavlova. Hun får den alltid så bra til, det er en nydelig kake til kaffen. Søt men frisk med jordbær og kiwi.


Pavlova

Etter noen timer med godt selskap var det på tide å vende nesen hjemover. Vi takket for oss, klemte ungen godt og ruslet ut i bilen. Det tok ikke lange tiden før telefonen ringte, mamma hadde glemt kameraet sitt. Hun fant ut at det fikk bare være, hun kunne få det en annen gang. Det gikk i underkant av ett minutt så ringte telefonen på nytt, jeg hadde glemt hodeplagget. Er det mulig! Det er ikke første gangen jeg rusler avgårde uten. Forsåvidt gjør det ikke noe nå, begynner å få en god mengde hår. Men tenker jeg ikke skal kvitte meg helt med det før håret er såpass tykt at jeg kan få en jevn lengde over det hele. Vi snudde.

Kom oss hjem til slutt. Sliten, mett og fornøyd.

Mvh

Mia

 #bursdag #barnebursdag #tantungen #niese #gaver #baking 

2 kommentarer
    1. Herlig med sånne tanteunger. … og tiden flyyyyr. Bursdager er litt til for å stoppe opp å forstå akkurat dette, at man må leve men man gjør det. Du kler fletter, ja. 🙂

    2. Tone: Hehe, ja, elsker slikt. Jeg kan like greit hente fram barnet i meg, tøve rundt sammen med de små. Eller ha en dypere samtale med bestefar (eventuelt spøke og le så tårene spretter). Godt å nyte nuet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg