Tips mot irriterende kviser

Hvem skulle tro jeg noen gang skulle lage en post om slikt? Fungerer det, så bør det deles!

Når jeg startet med Zoladex fikk jeg mange store kviser. Ikke slike med hvit tupp, nei disse lå dypt under huden. De ble derfor aldri tømt, de var bare der. Ble større og vondere for hver dag som gikk. Skulle kanskje ikke tro det, men det var ganske irriterende når andre ikke så dem, men jeg følte dem. Andre kunne derfor ikke se problemet.

Forsøkte det meste jeg kom over, basiron, andre rensekremer, kun vann, vann og såpe, kjerringråd. Ingenting hjalp….


Null funk med basiron. 

Fikk tilslutt ett tips hos en bekjent på facebook. Nå har jeg brukt produktet i flere måneder, å jaggu fungerer det! Jeg har min egen prosedyre morgen og kveld. I starten brukte jeg begge, alltid. Nå bruker jeg begge om jeg har brukt sminke, vært på skitne plasser (f.eks svevestøv), eller begynner å få litt utbrudd igjen.

Begge produktene er fra The Body Shop. Ikke er de spesielt dyr heller, sammenlagt kommer det på 238,- 

Min rutine

1. Vask ansiktet med en fuktig klut.

2. Påfør Tea tree cool & creamy wash. Masser det inn i huden.

 

3. Skyll av. 

4. Rist flasken med Tea tree skin facial toner helt til du ikke ser det lysegrønne i bunnen. Ta litt på en bomullspad, og stryk over ansikt og hals.

5. Påfør fuktighetskrem.

6. Du kan nå sminke deg, eller hva du enn måtte ønske.

Om du har noen voldsverk som bare nekter å slippe taket ved bruk av denne typen vask så har jeg ett til triks. Hvem klarer å la kvisene være? Ikke jeg ihvertfall. Mange ganger hender det de ikke er moden heller, bare veske inni. Da har man gjort en brøler, og forventer at kvisen skal bli værende der en stund. I mitt søk etter ting som fungerer kom jeg over akneplaster på apoteket. 


Akneplaster, bildet er hentet fra Apotek1

Det koster 59,- for en pakke med akneplaster, men det er verd det. Anbefaler å bruke dem på natten, da får de noen timer å virke. Disse plastrene trekker ut veske fra kvisene. Om du har en veskefylt irritert kvise og lar ett slikt fungere over natten, så er kvisen tilnærmet flat når du våkner neste morgen.

En ting mange ser ut til å glemme, eller droppe når de har mye kviser er fuktighetskremen. Jeg er langt fra noen ekspert, men er det en ting jeg har lært så er det att tørr hud kan overkompensere med å produsere for mye. Som da resulterer i oljete, blank hud. Det skader ikke å prøve.

Husk! Det finnes ingen mirakelkur, man må faktisk smøre seg med tålmodighet. Men det hjelper å forebygge, så får man ihvertfall færre overraskelser enn man ville ha gjort ellers. Begynn derfor idag, å ikke stopp når kvisene begynner å gå bort. 

Håper også du kan bli kvitt det meste av akne problemet. Lykke til!

Mvh

Mia

#akne #kvise #hudrens #kviser #thebodyshop

4 kommentarer
    1. Fantastisk! Har over lengre tid prøvd å bekjempe urenheter med Basiron uten særlig fremgang, men etter tre dager med Body Shop sine Tea Tree-produkter ser jeg stor forbedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg