Spis ananas, kast typen ut, bli kreftfri!

Føkk you Candice-Marie, og legen din Mark Simon!

Jeg kom over denne saken på TV2, nå anså naive meg TV2 som en seriøs nyhetskilde. Tittelen lyder Candice (31) hevder hun ble kreftfri av ananas og skilsmisse“. Vi er vant til slike tullesaker fra USA, men at folk her i landet svelger slikt hadde jeg ikke trodd.

Missforstå meg rett, jeg er for en sunn livsstil. Det å leve sunt kan i seg selv virke forebyggende på mange sykdommer. Det er jo noe som sier seg selv egentlig. Når folk deretter nevner kreft som magisk forsvinner, så begynner jeg å tvile.


Føkk you! Slutt å lur folk!

Det er tilfeller der kroppen selv har reparert seg, uavhengig av hva vi eter. Det er da snakk om ufarlige svulster, eller svulster som ikke vokser. Dette har vært oppe til diskusjon flere ganger, da i forhold til overbehandling/diagnostisering. Her mener jeg at man heller bør behandle en for mye enn å sjanse på hvem som har en ufarlig svulst eller ikke. Slik tankegang kan lett føre til at folk selv ikke orker å dra til legen med den ufarlige kulen, de har jo tross alt lest om det i avisen.

“Det er en utmerket metode for å oppdage ufarlige svulster, som går over av seg selv eller ikke vokser, men oppdager svært få av de farlige svulstene”. Han mener kvinnene heller bør undersøke brystene selv.  – Per-Henrik Zahl. 

Jeg ble sjokkert og en smule skremt av hva enkelte skrev i kommentarfeltet. 

Klipp og lim fra kommentarfeltet.

La oss besvare disse.

Til nummer 1. Ja, det er absolutt mye mer enn skolemedisin. Men hvorfor ikke kombinere medisin og sunn livsstil. Hvorfor ikke gjøre sitt absolutt ytterste til å bli frisk?

Til nummer 2. Ja, man forsøker alt for å bli frisk. Men å i bunn og grunn si at jeg fikk kreft fordi jeg krangler med gubben, spiser usunt eller sørger blir for teit. Som ei svarte deg i kommentarfeltet… man får ikke psykisk kreft. Slike utsagn gir folk skyldfølelse ovenfor noe de egentlig ikke råder over. 

– Jeg har røykt og snust. 

– Jeg har spist usunt.

– Jeg har sørget over tapet på min far.

– Jeg har slitt psykisk med depresjon og angst.

– Jeg er en stressa person. Som da også lett kan bli sinna når jeg stresser.

– Jeg har hatt flere forhold, noen bedre noen dårligere.

Kjære deg, er det MIN feil at jeg fikk kreft? Bare fordi mange av disse punktene passer til hva man har opplevd igjennom livet. Så i følge deg kunne jeg da også ha droppet å kappe av mitt høyre bryst, sløyfet seks måneder med cellegift. Å heller tenkt (meditert) meg frisk? Jeg kunne sagt meg enig i at meditasjon og ellers en sunn livsstil kunne vært med på å hjelpe kropp og sinn i riktig retning før, under og etter behandling. Men langt fra kurere.

Nå skal det nevnes at legen til Candice-Maria lever av å gi folk alternativ medisin i stedet for vanlig skolemedisin.  Han tjener nok gode penger på naive mennesker som går blankt på.

“Mark Simon founded NORI to enable cancer patients to have an effective and safe alternative to chemotherapy, radiation and surgery.  His own personal experience with a family member provided him with first hand insights into both conventional and alternative therapies.”

Jeg lurer på hvordan de bortforklarer de som ikke overlever det å spise seg frisk? Hvordan får de sove om natten, vell vitende om at de frarøver mange livet? 

Hva er ditt syn på å praktisere “spis deg frisk fra kreft”?

Mvh

Mia

Kilder for de som absolutt må ha slikt. Du får google selv for å finne flere artikler.

Artikkel fra NRK angående overbehandling

Artikkel fra Aftenposten angående screening/overbehandling.

Link til Mark Simons praksis. 

 #kreftfri #spisdegfrisk

3 kommentarer
    1. Så godt å høre at det går bra med deg 🙂
      Jeg spurte legen min om hvorfor jeg hadde fått kreft. Hun sa det var ren uflaks…. Sukk, innerst inne kjenner jeg er dypt dønn. Jeg tror at å spise sunt, ha det godt i livet, stresse mindre, være ute i naturen, ha gode venner, familie og god kjæreste hjelper på livskvaliteten vår. Men at det helbreder kreft vet jeg ikke. Senk skuldrene, nyt livet. Vi lever her og nå, ingenting kan endre det som har skjedd. At det hjelper å tenke positivt gjør det nok <3 <3 <3
      Tror nok at det legene gjør hjelper, det er det jo bevis for 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg