Jeg er… en påskekylling!

Nå nærmer Påsken seg, noen har allerede tatt ferie for lenge siden. Så hva er påske om vi ikke skal tenke på bibelen, Jesus og slikt? En ting jeg assosierer med påske er de gule dunete skapningene som klekkes ut fra egget. Starten på ett nytt liv, kyllingen. Jeg følger meg litt slik for tiden, dunete. Babyer har som kyllingen mykt dun. Nå er det jaggu meg min tur, for andre gang i livet skal jeg også være dunete.


Fra filmen Hopp, som jeg forøvrig anbefaler nå til påske!

Starten på ett nytt liv etter cellegift, om man skal være riktig klisjé.


Duuuuun!

Ei klok dame poengterte at man får tilbake håret først på de plassene man ikke trenger det. Så kan vell greit si at dotten har mer hår enn hauet. Jeg velger å ikke vise fram dotten. Noe jeg håper dere forstår, eller? Se det for dere, babymykt dott hår! Hvem skulle trodd et? Føler meg pre pubertal, mangler mensen og har mykt dun over hele kroppen.

Ikke la deg lure av det myke utseendet, det klør som pokker når det vokser ut! Forsøker å holde meg fra å barbere, da det vil klø ekstra mye når tykkere hår skal borre seg igjennom huden. Ja, for håret er jo litt tykkere lengre ned på stammen. 

Som min kjære samboer sier “Hvor lenge planlegger du å ha den hårsveisen?” Helt til det vokser ut kjære. Skal du ha kosestund, så får du ta til takke med Gollum. 


Gollum

Slående likhet eller hva?

Jeg sparer til Albert Einstein hår, men tar litt tid å få riktig lengde på sidene. Det kommer seg nok, må bare smøre meg med tålmodighet. 


Albert Einstein

Nyt påsken! Jeg skal forhåpentligvis sitte å gro mer dun i ferien.

Mvh

Mia

 #påskekylling #hårløs #skalla #dun 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg