Sminkekurs på Essens Dagspa, og iTromsø artikkel.

Essend Dagspa hadde via Vardesenteret invitert tolv damer på Sminkekurs med Wenche Stagebo Eidissen. Wenche er er ansvarlig makeupartist for Jane Iredale, og hun har blant annet lang fartstid innenfor tv.


Dette sier Essens Dagspa i forkant av kvelden på deres Facebook side.

Dette blir andre gang Essens Dagspa gir noe til oss som trenger det. For en tid siden skrev jeg om sleekbrow som jeg fikk gratis av dem, i går fikk en annen dame teste ut disse brynene. Ei fikk også nappet og farvet brynene sine. Er så glad på alles vegne som får ta del i å prøve ut, som blir skjemt litt bort for en dag. Vær og en av disse damene fortjente å bli sminket, dullet litt ekstra med. Satt i fokus for ett øyeblikk. Skulle ønske tiden strakk til at vi fikk gjort enda mer, å virkelig satt alle damene på en pidestall. 

Jeg var en av de første som kom inn døren, har det med å være litt tidlig ute. Det første jeg ser når jeg gikk opp trappen var et bord flott dandert med drikke, frukt og sjokolade. Det varmet at de hadde stelt i stand noe så flott til oss.


Noe godt i magen gjør dagen.

Jeg ser Hilde kommer opp trappen og sniker meg bort, hun skvetter litt til idet hun ser meg stående ved siden av henne. Da legger jeg også merke til stolene og “goodiebag” som er lagt fram til oss. Skal vi få noe også? Det er da for meget. 


Jane Iredale poser fylt med produkter.

Det ble mye latter og gode samtaler utover kvelden. Men ikke minst, vi fikk mange gode råd og tips. Skal sies den serien Jane Iredale virket knallgod. Hun demonstrerte den godt, blant annet ved å legge pudder i vann. Var like tørt når hun tok det opp igjen senere utpå kvelden. Hun viste også hvor godt den dekte over røde ansikter, som følge av blant annet hetetokter. Noe litt for mange av oss sliter med er akkurat slike forandringer i huden/farven som vi ikke kan kontrollere. En sminke som sitter selv om du blir våt eller svett er da en flott ting å ha for hånden. I tillegg beskytter Jane Iredale produktene mot sol/uv, noe de som går på cellegift helst skal holde seg unna da hunden blir veldig sårbar. 

Om du ønsker å prøve ut sminken, ta turen til Essens Dagspa. De hjelper med å finne riktig farve til deg.

iTromsø var innom å laget en liten artikkel rundt sminkekvelden. Jeg ble litt lettet når de ikke hadde brukt hele intervjuet med meg, rett og slett fordi jeg fikk chemo brain delux. Ikke klarte jeg å formulere meg, de riktige setningene og ordene forsvant. Men forsåvidt hadde jo bare det vært en god demonstrasjon over hvor surrete man har blitt etter all cellegiften.

Her er artikkelen og video fra iTromsø.

Før kvelden var omme gikk jeg fra å være et blankt lerret til å faktisk få et ansikt. Det er første gangen i mitt liv jeg har noe rødt i kinnene! Uvant, men ikke så aller verst.

Nå tok jeg ikke før bilde, men de fleste av dere har sett meg uten bryn før. Dere kan også se hvor blek/grå og kjedelig ansiktet var uten sminke og bryn i videosnutten fra iTromsø.


Ferdig sminket. Litt rød i kinnene, aldri brukt slik. 

Etter sminkingen var det på tide å anskaffe noen produkter. Jeg lot først de som ikke hadde blitt sminket få det, deretter huket jeg tak i ei av de ansatte slik at jeg kunne få litt hjelp. Ente opp med å kjøpe øyenskygge, jelly jar gel eyeliner og blush. Fikk en pensel til eyelineren med på kjøpet. Og siden jeg handlet for over en viss sum fikk jeg Starter kit gratis, til en verdi av 695,-

Det var en utrolig koselig kveld sammen med en gjeng flotte damer. Tusen takk for hyggelige samtaler og mye god latter med en dose galgenhumor. Tusen takk til Vardesenteret som trekker i tråder for at vi skal få det beste. Og tusen takk til Essens Dagspa som stiller opp.

Mvh

Mia

#sminkekurs #vardesenter #spa #itromsø 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg