Gi bort dagen! God lunsj med Vardesenteret, fra Scandic Grand Tromsø!

Her om dagen ble jeg oppringt av Marianne fra Vardesenteret, hun inviterte meg med på lunsj med Vardesenteret. Jeg ble så overlykkelig, så godt å vite at de tenker på meg. Jeg har virkelig satt pris på at Vardesenteret har vært der igjennom behandlingen min, ett fristed på sykehuset. Kommer nok til å bruke dem en god stund fremover enda. Friskmeldt fra kreften er ikke det samme som å være frisk.

Først ønsker jeg å fortelle litt om hva denne dagen dreier seg om. Jeg hadde aldri hørt om denne dagen, Gi bort dagen, 26. februar er datoen. Denne dagen gir noen bort noe til de som trenger det. Vardesenteret hadde da søkt om å motta en slik gave, i den forbindelse ble Scandic Grand Tromsø giver. 

Jeg dro først til Vardesenteret, når klokken nærmet seg busset vi sammen til byen. Praten gikk med en av de flotte damene som bruker å komme innom. Vi måtte vente litt på tre stykker da de hadde behandling først. Slik er det når man er midt oppi det. Man kan ikke planlegge dagene 100% hele tiden, ting forandres underveis. Gjorde forøvrig ingenting å vente, det flotte personalet på Scandic Grand Tromsø tok godt imot oss. Vi slo oss ned i sofa, å kunne forsyne oss fritt av kaffe. 


Litt kaffe når man venter.

Før vi visste ordet av det var tiden inne, vi ble geleidet til bordet. Etter noen minutter kom de siste inn døren, da var det klart for mat. Vi fikk et helt rom for oss selv. I ettertid summet jeg litt rundt tanken om hvor bra det egentlig var. Det at vi ikke satt ute blant andre gjorde at vi lettere kunne la praten gå, temaene trengte vi ikke skjerme fra omverden. Det er ikke alle som er bekvem med at andre skal få vite eller høre om deres problemer. Nå var det strengt tatt ikke så mye problemer det var snakk om, men tips og triks angående hårmanken, eller skal vi si manglende hårmanke.

Maten skulle inntas på Gründer Café & Bar, som er tilknyttet hotellet. Her hadde de ikke spart på maten, det skal være sikkert. Etter drikkebestillingen kom fatene med lekker dandert luns,j ala kyllingsmørbrød med salat og potetbåter inn døra. Jeg gafflet nok nedpå litt mer enn magen klarte, det var så utrolig godt! 


Lunsj! Nam nam nam!

Praten og latteren satt løst rundt bordet. Dager som dette kan man ikke få for mange av, litt energiboost i hverdagen. Så mange flotte mennesker man blir kjent med. Det er litt vanskelig å forklare, den umiddelbare sammenknyttingen man får med andre som er/har vært i samme båt. Jeg klarte ikke å fullføre tallerkenen, forsøkte så godt jeg kunne, men magen sa stopp. Så kom en hyggelig kar inn med enda en liten overraskelse, Panna Cotta. Hadde jeg ant det, så skulle jeg ha spart litt mer plass. Ikke at det gjorde noe, klarte å presse den inn. 


Nydelig Panna Cotta!

 

Jeg fikk forøvrig også testet de nye øyenbrynene. Er enda ikke helt vant til tykkelsen, men det går seg nok til.


Nye falske øyenbryn.

En kilo tyngre og mange timer senere er jeg enda like mett! 

For en utrolig flott dag sammen med den hjertegode gjengen fra Vardesenteret. Retter også en stor takk til Scandic Grand Tromsø som serverte denne nydelige lunsjen.

Mvh

Mia

#gibortdagen #vardesenter #scandic #grand #lunsj #kreft

3 kommentarer
    1. Hvor flott det er at det blir arrangert, og at noen tilbyr seg, og stiller opp med mat og lokale. Og så får dere en koselig og trivelig lunsj.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg