Strikkekveld på Vardesenteret Tromsø

Jeg hadde ikke akkurat noe strikketøy, men fortsatte heklingen. Jeg driver nå med å lære meg bestemor/oldemorruter, hva det skal bli vet jeg ikke helt enda. Er forsåvidt ferdig med en babyteppe til lille Ada. Skal vise dere det når alle tråder er festet og det har blitt dampet. 

Koselig med hekling/strikking på Vardesenteret. Bildet er hentet fra Kjærlighet og varme på veien

Vi var to stykker som heklet, hos resten av folket gikk strikkepinnene hurtig. Hun jeg ble operert sammen med var også der, så koselig å se at det går bra med henne. Var greit å få sett henne igjen, hun reiser hjem i morgen. Håper hun får en god tur, og ikke minst gode dager fremover. Snakket også med ei som ikke er stort eldre enn meg, 33 år. Ganske greit å ha noen yngre å prate med også, utrolig koselig dame. 

Lillian fra Heklekroken var også på Vardesenteret i forbindelse med strikkekvelden. Hun og admin (initiativtaker og oppstarter) av Kjærlighet og varme på veien er de som står bak lureprosjektet på Vardesenteret i Tromø. Lillian tar imot luer, som hun deretter leverer videre. Om du liker håndarbeid, og gjerne ønsker å støtte en god sak i samme slengen så anbefaler jeg å strikke eller hekle luer. Da kan du få varmet mange trengende hoder til kreftsyke pasienter som har mistet håret. Gå gjerne inn på facebook siden deres for mer informasjon. Dette gjelder forøvrig ikke bare i Tromsø, Kjærlighet og varme på veien har blomstret og lue-prosjektet er i de fleste byer som har Vardesenter.

Tidligst tirsdag kom admin av gruppen ramlende inn døren på Vardesenteret med en stor pose ny strikkede luer. Tenkte tilbake til når jeg fikk min lue, hvor mye det faktisk betydde. Det varmet virkelig helt inn i hjerterota. Enda hadde jeg hår på det tidspunktet, jeg visste jo at håret ville falle av om kort tid. Inni posen med lua lå en lapp Kjærlighet og varme på veien, bakpå lappen stod det “klem fra Eva”. Kommer nok aldri til å glemme hva som stod på den lappen.


Lua jeg fikk fra Vardesenteret. Tusen takk Eva, hvem enn du er. Jeg var ganske redusert på dette bildet, rett etter FEC kur.

Hun fra heklekroken hadde med seg flere ferdige kit. Det var veldig vanskelig å velge en, alle var så fine! Det var en rosa med brystkreftsløyfe. En lue de kalte Størelua, kunne minne litt om Marius mønsteret bare med kreftsløyfen rundt. For de som ikke ønsket å lage lue hadde hun med oppskrift og garn til tøfler eller skuldervarmer/sjelevarmer. Det var så mange som ønsket oppskriften på sjelevarmeren at de måtte ta kopi. Nydelig og enkel! Den skal selv jeg klare å strikke.

Jeg valgte Bitta-lue kit. Om ikke jeg strikker den, så kanskje jeg klarer å fri til mamma? Trenger meg en ny lue, de blir ganske slitt når man ikke har hår som varmer. Vises ikke så godt på bildet hvor pen den faktisk var, en nydelig kant nederst. Hun hadde strikket et eksempel til alle luene.

Alt man trenger til å lage en fin lue.

Alt i alt en flott kveld! Det ryktes at det blir heklekveld neste gang. Gleder meg allerede!

Mvh

Mia

#strikking #hekling #håndarbeid #vardesenter #kreft

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg