Genial dumskap og litt gøy!

Hørt om hun som klarte å sende patolog rapporten til NAV? For de som ikke vet hva det er, det er rapporten fra patologen som sier alt om svulsten min. Detaljerte beskrivelser fra de mottok en bøtte som inneholdt mitt høyrebryst, hvordan de skar i den, til hva de fant ut om svulsten. 

Min fantastiske kjærest skulle legge sykemeldingen i en konvolutt, deretter i vesken. Han hadde tatt det eneste brevet han så, som da viste seg å være patolog rapporten min. Den ble derfor lagt i postkassen på NAV sine lokaler. Der kan du snakke om ei som var så frustrert at hun både skalv og grein i øyeblikket. Jeg så for meg at en tjomsing satt å koste seg med patolog rapporten min!

Når jeg får en snev av panikk og frustrasjon klarer jeg ikke samle tankene helt. Jeg ringte Sigurd, -Kordan i hælvette skal æ få den tilbake? Min samboer så ut som en pisket hund i bilen. Han så rett fram, uten å si noe på hele turen til NAV. Jeg gikk inn i forveien, han betalte for parkeringen. Heldigvis var det ikke kø. Jeg hadde bestemt meg for å ikke grine, men klarte ikke holde meg. Sippet som bare det til han bak skranken, imens jeg forklarte situasjonen. Han ropte på en annen kar, de skrev ned kontaktinformasjonen min, samt fødsels og personnummeret. Jeg forklarte utseendet på konvolutten. Postkassen var allerede tømt kunne han meddele. Vi ble enige om at jeg skulle vente litt mens han sprang for å se etter brevet.

Vi satt oss ned for å vente, forberedt på at dette kunne ta tid. Min kjærest hadde fortsatt ikke sagt stort, bare ytret noen ord nå og da. Jeg sa til han at jeg ikke var sint, ble bare frustrert. Skuldrene hans slappet mer av, -Ja, no har du enda et kapittel til boka di. Jeg bruker å spøke med at han jeg skal lage en bok “Sigurds sitater og andre rariteter” skal den hete. 

Mannen fra NAV kom plutselig ned trappen, det tok ikke lange tiden. Den var på logistikk sa han, de hadde lagt den til side. Mest sannsynlig hadde de sett at den ikke hørte hjemme der. Tusen hjertelig takk! Sa jeg med et stort glis. Han flirte litt, -Husk å lever sykemeldinga. De fikk mange store stjerner i boka fra meg den dagen. 

Nå ligger patolog rapporten trygt plassert her hjemme.

Idag var jeg på handletur med mamma, brodern, hans kone og lille babyen. Min bror fant en slik flott greie på Jula, vaskrenser. Personlig får jeg assosiasjoner til Donald av disse. Han utbrøt, – sett denne på hodet! Jeg flirte litt av han, -ja, det hadde vært gøy. De første sekundene tenkte jeg ikke over at jeg var skallet, så plutselig som lyn fra klar himmel. FAEN jeg er jo skallet, kanskje det funker. La oss prøve! River av meg hodeplagget, bror klasker den på hodet mitt. Javisst sugde den seg fast. Hans kone knipser noen bilder, på ett ser jeg helt for jævlig ut. Det bildet måtte på facebook! Jeg holdt på å knekke sammen i latter. En ansatt klarte ikke å skjule at han flirte i det han passerte oss. I det øyeblikket han suste forbi stod jeg å drog i den for å få den av hodet. Den satt godt fast skal jeg si deg. 

For et fantastisk hodeplagg!


Min hatt den har en pinne, en pinne har min hatt!

Ha en fortsatt gøy kveld videre!

Mvh

Mia

#brystkreft #dumskap #hatt #patolograpport 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg