Runde 7 med Taxol, og hunden har blitt operert.

I går hadde jeg runde 7 med Taxol, jeg klarte ikke å skrive på bloggen, var alt for sliten. Det er en ting som har endret seg de siste gangene, blir mer og mer sliten. I følge planen skulle jeg ha legetime klokken 9.00. Ble derfor nødt til å ta blodprøven oppe, og ikke på poliklinikken. 


Dekorasjon på behandlingsrommet. Maleri av Tromsdalstinden. Det er visst en tidligere pasient som har malt det.

Enda en engangslege, aldri sett han før. Han var ihvertfall hyggelig, det er alltids et pluss. Men det han startet med var ikke like positivt -Det spørs om vi vil gi deg kur idag. Jeg kjente det rykket til, ble lettere sjokkert. -Jaha? Hvorfor ikke? Immunforsvaret mitt var gått ned, det lå nå på 0,9. Han så helst at det var på over 1. Jeg fikk se en graf over hvordan det hadde ligget an i løpe av hele kuren. Ved fec svingte det veldig, men da hadde jeg jo flere uker imellom hver kur. Nå gikk det gradvis nedover. Jeg er derfor ekstra spent på hvordan det ser ut til neste gang. Vi ble enige om å kjøre på med kuren denne gangen også, så fikk vi heller se hvordan det var neste uke. Jeg skal derfor ha både blodprøve og legetime da også, skulle jo egentlig ha bare hver tredje uke. Slik har det ikke blitt.

Kuren ble satt igang. Rommet var fult av folk. Blide pleiere sprang fra den ene til den andre, hentet drikke og frukt. De er noen flotte engler alle sammen.

 

Odd Fellow var innom med kaker og kaffe. Hele rommet blomstret opp når de kom inn. Så lite skal faktisk til for å gjøre noen glade, en kaffekopp.


Kake og kaffeservering av Odd Fellow.

Etter kuren tok jeg turen innom Vardesenteret. Det var ganske mange mennesker der når man kom inn. Som vanlig var det god stemning. Det var også ei der som satt ved siden av meg under kuren. Jeg er så dårlig på både navn og ansikter, så jeg kan ikke si om jeg har sett henne før. Men det var en annen dame der som jeg har sett tidligere, hyggelig med noen kjente fjes.

Senere kom en eldre dame, hun har jeg tatt kur sammen med hver eneste tirsdag siden jul. Jeg kjenner henne ikke, men vi har utvekslet noen ord nå og da. Koselig å bli litt bedre kjent med henne. Vi begge melte oss på fotokurs i mars. Det er enda lenge til, men vil forsøke å komme meg litt mer ut når jeg er ferdig med behandlingen.  

Jeg måtte innom apoteket før man dro hjem, hadde fått resept på mer sovemedisin. Omsider kom Sigurd å hentet meg. Vi dro på Jekta for å lete etter puslespill. Jeg har vært alt for sliten til å sitte ved dataen, pusle kan jeg gjøre imellom hvileøktene. 


3000 brikker skal sorteres.
 

Jeg er så sykt sliten nå. Det kan ikke beskrives, det river og sliter i kroppen daglig. Dessverre kan man ikke sove hele dagen, ikke at jeg hadde fått det til uansett. Det skal derfor bli litt godt å ha en slapp aktivitet å holde på med, noe som ikke krever så alt for mye.

Idag (onsdag) har hunden blitt operert. Han hadde en stor byll bak ovenfor halen. Matmorhjertet mitt fikk ganske så vondt når han ligger å lager pipelyder på gulvet. Engelen min har vondt, og han forstår ikke hvorfor. Han søker til oss, han vil ligge inntil. Slik han ofte gjorde som valp. Det hjelper å bare sitte ved siden av han på gulvet.


Måtte ofre puta jeg har i stolen min. Vet han liker å ligge på den.

I morgen blir det fysioterapi, deretter en tur til Brensholmen. Kommer sikkert til å være helt kaputt når man kommer hjem, men det er verd det! 

Jeg er så sliten etter å ha skrevet dette…så orker ikke lese igjennom for å dobbeltsjekke om det ble ordentlig skrevet. Om man leser på de første postene mine, og til nå..så kan man nok tydelig se forskjell. Forskjell som kommer ene og alene av at man er utslitt.

Mvh

Mia 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg