Gentest og Vardesenter

Hadde time på medisinsk genetisk avdeling i dag. Fikk snakke med en koselig dame om gener. Gentesten for BRCA1 og BRCA2 var negativ, noe som er en god nyhet for resten av slekta også. Nå skal jeg testes for TP53, hun forklarte at denne kunne gi hvilken som helst type kreft. Den er svært sjelden, så mest sannsynlig har jeg ikke denne genfeilen. Men nå får jeg ihvertfall sjekket, er jo ganske greit for slekta også å få undersøkt.


Klar for gentest.

Etter praten med med damen på genetisk avdeling var det blodprøve. Da var gentesten sent inn, vil ta ca. 6 måneder før man får svar.  Stakk innom apoteket, kjøpte meg en myk barnetannbørst og corsodyl. Kjeften min er så utrolig tørr og sår. Har fått en sår bak på høyre side, noe så lite kan gjøre så vondt. Nesehårene mine har også stort sett forsvunnet. Det svir ved vert et pust. Har neseolje, men det er ingen mirakelkur akkurat. Fikk også se om de hadde noen brystholdere, det var ikke stort. Ser ut til at det ikke er så mange som har min størrelse inne. Får vell dra tilbake å kjøpe av samme typen jeg har nå hos Medinor, hurra for et fantastisk utvalg av brystholdere.

Når jeg allerede var på sykehuset tok jeg turen innom Vardesenteret. De har flyttet til pasienthotellet, etasjen under resepsjonen. Hyggelig prat sammen med koselige folk. Jeg fikk endelig gitt dem gaven som jeg broderte etter forgående kur!


Broderi til Vardesenteret <3 Den grønne teksten ble litt for lys… Tusen takk for at dere er der!

Vi fikk også det flotte oppdraget med å pynte juletreet ved hovedinngangen på UNN. Må si, jeg synes vi var noen dyktige dekoratører.


Vet ikke hvem hun er, men hun gjorde en knakende god jobb i toppen av treet! 

Nå er kroppen utslitt. Sov ikke så mye i natt heller, så nå skal det bli godt med litt avslapping. I morgen kommer kreftsykepleieren å setter Zoladex. Er visst ikke hun som bruker å komme, men det går nok greit.

Da håper vi på negativt svar på gentesten. Ha en flott dag folkens!

Mvh

Mia

#gentest #tp53 #p53 #unn #juletre #julepynt #vardesenter #brystkreft
 

4 kommentarer
    1. Hei på dæ! Så flott at du teste for resten av slekta. Vi krysse fingran for at også denne blir negativ. Ser jo at du plages med litt av hvert enda. Føler så inderlig med dæ og håpe det snart er overstått med de verste plagene dine. Kvil kroppen din no, det treng du. Stor klem. <3

    2. Da er det bare og vente. Håper det blir bedre i munnen og nesen. Det var ikke et lite juletre som ble pynta, men flott var det.💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg